Magyarországon még hivatalosan nem zárták be az oktatási intézményeket, miközben már konferenciákat és tudományos üléseket és a március 15-i ünnepségeket is lemondták. Pedig az előbbiekben sokkal jobban terjed a vírus. Tulajdonképpen nem is kellene kinyitni az iskolákat. Vélemény.
Nem értem. Az óvodában sokszor harminc kisgyerek csúszik-mászik, akár egymás nyálában, összezárva egy kis szobában, amit ugyebár a legtöbb konferencián legalább is fizikailag nem tesznek a résztvevők.
A zsúfolt termekbe tuszkolt gyerekek komolyabban vannak fertőzésveszélynek kitéve, mint az Agykutatás napjára összegyűlt felnőttek, akik alkoholos fertőtlenítőt használnak, és nagy légtérben mozognak.
Mégis ez utóbbi nem lesz megtartva, szemben az ének-zene, a fizika, a testnevelés és a többi tanórákkal.
Az oktatás frontján agyonhajszolt, lefáradt gyerekek és felnőttek immunrendszere a nulla felé közelít, de ők csak küzdjenek és pusztuljanak, mint a 48-as huszárok. A hangos hősködők, meg elbújnak.
Amúgy az iskolákat, ha már végre bezárták, zárva is lehetne hagyni.
Kevesebb kárt okozna az oktatás, ha békén hagynák a gyerekeket és pedagógusokat, mert a jelenlegi és a NAT által előrevetített oktatás az elmaradottságával és ellentmondásaival olyan káoszt okoz a gyerekek fejében és a pedagógusok lelkében, ami felér egy nemzetpusztítással.
Az elszabadult hozzá nem értő oktatásirányítókat eddig nem sikerült megállítani, így a legjobb lenne megvédeni az intézményeket. Kiváló megoldás erre a karantén.
Több alapítványi és magániskolában megoldották, hogy megfelelő online tanulási lehetőséget kapjanak azok a gyerekek, akik otthon tudnak maradni, mert megoldható a felügyeletük. Így rögtön csökkent a fertőzésveszély, és mégis tanulnak a gyerekek. Ugyanezt a módszert miért nem tudja az állami oktatás alkalmazni? Válasz: az oktatásirányítás felkészületlensége miatt.
Ahogyan felkészületlen az egészségügy is, de ez majd csak akkor fog kiderülni, ha elér hozzánk is a járvány dandárja. Ez történt Kínában, Iránban, sőt Olaszországban is.
Korábban is javasoltam már az oktatás betiltását, mert ártalmas, de most igazi lehetőség adódik. Kihasználva a felszabadulást, valódi tanulásra van lehetőség.
Javasolt főbb tevékenységek otthonra és az iskolákba szorult gyerekek számára:
- Mozgás, tánc, sport, zsonglőrködés, varázslás – a neurológiai harmónia legjobb fejlesztői
- Ének és hangszeres zene tanulása – általános intelligencia fejlesztő tevékenységek
- Színjátszás, olvasás – az érzelmi intelligencia kiváló fejlesztői
- E-sport, robotika, 3D nyomtatás, VR, légdeszka – a digitális kor eszközeinek használatára és a szabálytudat fejlesztésére kiválóak
- Matematika, informatika, stratégia – a logikát és a rendszerben való gondolkodást építik
- Klíma-, természet- és egészségvédelem – a természettudományos gondolkodást globális megközelítésben tanítja
- Mese- és történetmondás, történelem – a társas és társadalmi folyamatokat tanítják
- Magyar és idegen nyelvek, vitakultúra, média – a kommunikációs képességeket fejlesztik
- Gazdálkodási, pénzügyi és közgazdasági ismeretek – a gazdasági gondolkodást alapozzák meg
És ha már végre sikerült bezárni az ártalmas iskolákat, ki se nyissuk, hadd tanuljanak a gyerekek szabadon a játék, művészet és kutatás eszközeivel a digitális kultúra lehetőségeit kihasználva, értő pedagógusok támogatásával.