Nincs is provokálóbb téma, mint az anyák felszabadítása.
Idén anyák napján már mozgósította a kommenthadsereget a Telekom, és nem aratott egyöntetű sikert, az akkori reklámot nagyon sokan bűntudatkeltőnek minősítették. Most ismét egy társadalmi üzenet átadásával próbálkozik a cég így karácsony közeledtével (és talán a bűntudatkeltés sem áll messze tőlük), de most a KSH adataiból indulnak ki, miszerint
Magyarországon a nők átlagosan kétszer annyi időt fordítanak a ház körüli munkák elvégzésére és a gyerekek nevelésére, mint a férfiak. Még munka mellett is.
A kreatívok pedig kitalálták, hogy apu és a gyerekek vegyék át anyu feladatait egy napra – főzéssel, mosással, iskolába rohangálással –, amiből aztán vicces, elkeseredett és tanulságos jelenetek születtek, hogy aztán a végén ott legyen a felismerés:
Sejtettem, hogy lesz dolgom, de hogy ennyi… szerintem ehhez egy ember kevés.
És itt az ideje, hogy mostantól elosszák anyu terheit.
Az önérzetes kommentelők rögtön megjegyezték, hogy
- Miért olyan rohadtul nagy dolog ez?
- Miért kell annyira felfújni, hogy anyuka így, meg anyuka úgy?
- Meg, hogy eléggé degradáló ennyire impotensnek beállítani a férfiakat, amikor a nők fele egy tojást nem tud megsütni, meg a mosógépet kezelni!
- Meg, hogy manapság nagyon trendi a nőket sajnáltatni, és mindenhova őket benyomni, de köze sincs a valósághoz!
Persze, lehet belemenni a kommentháborúba, de inkább csak visszaidéznénk a KSH 2017-es adatait:
Magyarországon a nők átlagosan kétszer annyi időt fordítanak a ház körüli munkák elvégzésére és a gyerekek nevelésére, mint a férfiak. Még munka mellett is.