Nem állt szándékukban bárkiben bűntudatot vagy rossz érzéseket kelteni, a vita számukra is rengeteg tanulságot hordozott.
„A film elkészítésével célunk a kérdésfelvetés és elgondolkodtatás volt, semmi esetre sem állt szándékunkban bárkiben bűntudatot vagy rossz érzéseket kelteni” – reagált a Telekom a vitára, amely az anyák napi kisfilmje körül robbant ki.
A "Bocsi Anyu! – Egy rendhagyó Anyák napja" című klipben az anyák napi ünnepségre érkező nők nézik végig, amint a gyerekeik egy kivetítőn visszamondják az ő kifogásaikat, miért nem érnek rá. Aztán elmondják, hogy el kell gondolkozni, mi az igazán fontos az életben, bejönnek a gyerekek, és mindenki boldog.
A Telekom Facebook-oldalát és a YouTube-ra feltett videót elárasztották a kommentek: sokak szerint ez a dolgozó nők megalázása, akik nem jókedvükből nem érnek rá, hanem mert csak úgy tudják a családot fenntartani, ha dolgoznak. Mások azt emelték ki, hogy egy szó sem esik az apákról, a család elhanyagolása egyedül a nő hibájának tűnik.
A cég péntek esti közleményében azt írta: a filmmel kapcsolatban sokféle vélemény és álláspont fogalmazódott meg, érdemi beszélgetések indultak el, melyek mindegyike számukra is rengeteg tanulságot hordoz magában. Ők úgy vélik, a kampány arra hívta fel a figyelmet, hogy az együtt töltött idő a legtöbb, amit adhatunk egymásnak.
„A Telekomnál, ahol több ezer gyermek szülei dolgoznak, arra törekszünk, hogy háttértől függetlenül minden munkavállalónk úgy érezze, számíthat ránk. A digitális eszközöknek és a távmunka-lehetőségnek köszönhetően a munkavállalók maguk oszthatják be idejüket, jelenleg több mint 41 százalékuk él a távmunka lehetőségével” – tették hozzá.