A Szeged és Balaton között közlekedő Aranyhíd expressz menetideje egészen pontosan 17 perccel több, mintha egyszerűen felvonatoznánk a fővárosba, majd ott átkászálódnánk a város másik végébe, és onnan egy másik vonattal mennénk tovább a magyar tengerre.
Június 15-től életbe lépett a vasútnál a nyári menetrend, így már három módon is eljuthatunk a Balatonra közösségi közlekedéssel – írta a szegeder.hu. Ebből egy busz, kettő pedig vonat, és ami valahogy sehogy sem stimmel, az ezeknek az egymáshoz viszonyított menetideje.
Ha a vasutat választjuk, jóval több időnkbe telik a közvetlen Aranyhíd expresszel, mintha kétszer is átszállnánk a fővárosban – olvasható a portálon.
De ez a félórás átszállás még nem is a legdurvább. A leghajmeresztőbb tény, hogy utóbbi opcióval összesen tizenkilenc megállót kell átvészelnünk, ami a legtöbb (a busz tizenegyszer áll meg, és szintén Budapest érintésével közlekedik, bár a városban nem megy be (M0), majd később a Balaton déli partján halad).
Tehát gyorsabb az a vonatút, ami tartalmaz két átszállást, összesen 35 perc várakozást különböző budapesti állomásokon, és 16 helyett 19 megállója van. Egyszerűen érthetetlen. Ráadásul, ha a két átszállásost választjuk, akkor a harmadik vonaton még büfékocsi is lesz, tehát egy jót lakmározni is tudunk majd, miközben zötyögünk a Balaton-parti városokon át – járt utána a szegeder.hu.
A vasúttársaság a szegeder.hu kérdésére azt felelte, azért van az eltérés, mert az Aranyhíd expresszt gyakran úgymond hátrányban kell részesíteni. Ez azt jelenti, hogy mivel jórészt egy vágány van a Balaton és Szeged között, több helyen az Aranyhidat várakoztatják meg a rendes vonatokkal szemben. Így például nem a Szeged-Budapest IC menetrendjét kell kicsit átszabni, és növelni a menetidejét.