Zólyomi Zsolt parfümőr szerint parfümválasztásnál nemcsak az számít, hogy mi a kedvenc illatunk, hanem az emlékeink és az élethelyzetünk is.
A parfümiparban négy szintről lehet beszélni: a csúcson az egyénre szabott illat áll, amelynek elkészítése 10-30 ezer euró között mozog. A piramis alja a tömegpiac, a drogériákban kapható áruk, és teljesen mindegy, hogy olcsó celeb vagy menő divatmárka parfümjéről van szó. Az utóbbi évtizedekben úgy alakult, hogy néhány óriáscég fejleszt mindent, és az értékesítést is néhányan uralják. Ettől még lehetnének jók az illatok, de egy-két üdítő kivételtől eltekintve nem azok – vázolta fel a parfümpiac helyzetét Zólyomi Zsolt a HVG-nek adott interjúban. A parfümőr azt vallja, hogy a parfümválasztásban a divat mellékes, a lényeg, hogy mindenki megtalálja a saját illatát.
Ennek érdekében a tanácsadásain megkérdezi az embereket, hogy mi a kedvenc fűszerük, a kedvenc illatuk, de ennél is lényegesebbek az emlékeik, az élethelyzetük, az édesanyjuk süteménye vagy a nagypapa koszos zsebének a szaga. Zólyomi azt mondja, ha az illat kellemes emlékekhez köthető, akkor tényleg azt akarjuk érezni magunkon. Ehhez azért az is kell, hogy a bőrön jó illatot árasszon. A bőr illata ugyanis biometrikus azonosító, ezért ő mindig megszagolja az ügyfelet.
A Zólyomi Zsolttal készült teljes interjút a HVG e heti számában olvashatja.