Egy hónapon át próbálgathatták az új metrókocsik üléseit az osztrák főváros lakói, hogy kiválasszák, a három modell közül melyiket szereljék be a vagonokba.
Egyenes hát, több hely a lábaknak vagy bármilyen testtartás – erről kellett dönteniük a bécsieknek a Wiener Linien legújabb közönségszavazása során. Az osztrák főváros közlekedési vállalata azt szerette volna ugyanis megtudni, hogy a három üléstípus – Trigon, Radial és Linea – közül melyikkel szereljék fel a legújabb metrókocsikat, az X-Wageneket, amelyek 2020 közepétől fokozatosan állnak majd forgalomba.
A három üléstípust egy hónapon át tesztelhette a bécsi utazóközönség, hogy kiválasszák a kedvencüket. Végül a Trigon nyert. Az új ülések egyébként az eddigi műanyag helyett laminált rétegelt falemezből készülnek, így nemcsak kényelmesek, de környezetbarátak is.
Az első X-Wagen 2020 közepén gördülhet végig Bécs metróhálózatán. A szerelvények az U1-U4-es vonalakon fokozatosan váltják majd le a 70-es évek óta forgalomban lévő "Ezüstnyilakat". 2024-től pedig a most épülő U5-ön is ezek szállítják majd az utasokat. 2030-ra így összesen 34 új klimatizált, akadálymentes és energiatakarékos LED-izzókkal felszerelt X-Wagenen utazhatnak a bécsiek.