Élet+Stílus hvg.hu 2017. május. 02. 10:46

A Dove meghackelte a nőket

Másképp fogunk a nőkre nézni, miután a digitális forradalom találkozott a világ egyik legnagyobb marketingprojektjével.

Azt már jó ideje tudjuk, hogy a média és a reklámipar jelentősen torzított és a valóságtól elrugaszkodott képet fest a nőkről, ha el akar adni valamit. Bár voltak és vannak kísérletek ennek a korrigálására, kevés olyan eredeti és hatásos próbálkozás volt eddig, mint a Dove és a Mindshare Denmark kezdeményezése, az Image_Hack.

A Dove jogosan érzi magáénak a feladatot, hiszen nőknek nőkkel próbál meg termékeket eladni, de jelentős kreatív forrásokat fordítanak arra is, hogy ezt hogyan teszik. Abból indulnak ki, hogy amikor a média olyan képeket használ, amely nem tükrözi a társadalmi valóságot, amikor tárgyként ábrázolja a nőket, akkor hamis ideálokat erőltet rá az emberekre. Ezért úgy döntöttek, hogy belülről hackelik meg a reklámipart, egész pontosan a képeket, amelyeket a nők ábrázolására használnak.

Image_Hack Case Study from Awesome pomegranate on Vimeo.

Ha „szép nők” (beautiful women) címszóval keresünk rá képekre, általában szexiskedő, tökéletesre retusált nők képei fognak szembejönni. A Dove azonban kihasznált egy kiskaput, amely adja magát az olyan stockfotós gyűjtőoldalakon, mint a Shutterstock, ahová tetszőleges képeket tetszőleges címkékkel lehet feltölteni. A „szép nők” címkét pedig elkezdték valóságos nőkről készült képeknél használni, teljesen átalakítva így a találati listákat. Hamarosan fotósok a világ minden részéről az ügy mellé álltak.

A Dove persze tisztában van azzal, hogy van még feladat ezen a téren, például sokat segítene, ha más brandek is követnék a törekvéseiket, ezért hirdetőknek és ügynökségeknek indítottak reklámkampányt, hogy rávegyék őket a változtatásra. Az Image_Hack projektnek köszönhetően a Dove által meghackelt képek több mint 40 milliószor villantak fel a médiában, és 42 brand csatlakozott a kezdeményezéshez.

Címkék