Karácsony: Budapest nem lesz újra kamionsztráda!
A kormányhivatal döntése nyomán a főpolgármester bejelentette: a bíróságig is elmennek, hogy megakadályozzák a kamionok, teherautók visszatérését a belvárosi utakra.
A kormányhivatal döntése nyomán a főpolgármester bejelentette: a bíróságig is elmennek, hogy megakadályozzák a kamionok, teherautók visszatérését a belvárosi utakra.
Az inflációkövető rendszerrel a kormány szerint kiszámíthatóbb, mennyivel drágul a jogosultság évről-évre.
Év végétől lép életbe az új szabályozás.
Érdemes odafigyelni arra, hogy időben és jó rendszámra vásároljuk meg az e-matricát, különben akár több 10 ezer forinttal lehet vékonyabb a pénztárcánk.
Az újévtől életbe lépő változások közül az egyik legfontosabb az, hogy nem büntetik meg azonnal azokat, akik e-matrica nélkül tévednek fizetős útra, hanem hagynak egy kis időt nekik a díjfizetésre. A mulasztók kaphatnak részletfizetést, valamint a négy gyermeket nevelő családok kedvezményét ezentúl a háromgyermekesek is elérhetik.
Két új gyorsforgalmi útszakasz használatáért kér pénzt az állam január 1-jétől. Az M86-os és az M9-es út viszont ingyenes marad.
Fizetős lesz januártól az M0-ás a Szentendrei úttól az M3-asig, valamint a 4-es főúttól az M5-ösig. Az M1, az M3, az M5, az M6 és az M7 fővárosi bevezető szakaszait is fizetőssé teszi a kormány. Kérdésünkre az NFM megerősítette a hírt. Az intézkedéssel a költségvetésben tátongó 40 milliárdos lyukat tömnék be.
Németországban kiterjesztik a tehergépkocsikra kivetett úthasználati díjat.
Nem emelkednek az úthasználati díjak januárban sem az e-matricás, sem a HU-GO e-útdíj rendszerben - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csütörtökön.
A BKV helyzetéről, finanszírozásáról egyeztet keddi ülésén a kormány; a találkozón részt vesz Tarlós István főpolgármester is. A javaslatok között szerepel a BKV zárolt 32 milliárd forintos normatív támogatásának feloldása, az úthasználati díj bevezetése, a régiós elvű közösségi közlekedési adó kivetése, a helyi iparűzési adó mértékének emelése, a közösségi közlekedés áfakulcsának 27-ről 5 százalékra történő csökkentése.
Az útdíj nem tükrözi a főváros álláspontját - jelentette ki Tarlós István főpolgármester, bár az NGM államtitkára szerint kifejezetten ő javasolta a dugódíjat és minden egyéb adónemet. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a városi útdíj bevezetése nem alkalmas a BKV finanszírozási problémáinak megoldására, ezért nem javasolják a megvalósítását.
Az Index birtokába került anyag szerint a gazdasági tárca támogatná, hogy a budapesti autósok havi tízezer forintos úthasználati díjat fizessenek be. Az így befolyt összegből menthetnék ugyanis meg a csőd szélén lavírozó BKV-t. Tarlós István nem támogatja az útdíj bevezetését.