Fiatalabb cégek kisebb bevétellel is pályázhatnak az EM zöldautós támogatására
A jövő tavaszig nyitva álló keretösszeg több mint fele még bent van, az Energiaügyi Minisztérium ezért is módosíthatta az igénylés szabályait.
A jövő tavaszig nyitva álló keretösszeg több mint fele még bent van, az Energiaügyi Minisztérium ezért is módosíthatta az igénylés szabályait.
Sokkal olcsóbbak lehetnek a hidrogénnel meghajtott autók, hála egy olyan eszköznek, amely segít egyszerűen tárolni az autó működéséhez szükséges gázt.
A jelenleg zajló autóipari forradalom nemcsak a meghajtást érinti, hanem az anyagfelhasználást is. Az elmúlt években szinte minden anyaggal kísérleteztek már a fejlesztők, amelyekkel az iparág környezetre rótt terhelését tudják csökkenteni.
A Honda is csatlakozik a zöldautó-forradalomhoz, igaz, kicsit lassabban, mint a többiek.
Már nem az a kérdés, hogy nyugdíjazzák-e a gyártók a belső égésű motorokat, hanem az, hogy milyen technológia lép majd a hagyományos meghajtás helyébe. A cégek ezen a téren épp úgy kísérleteznek most, mint ahogy azt bő 100 évvel ezelőtt az első autók feltalálói is tették, egy dolog viszont biztosan kijelenthető: a végeredmény azoknál jóval környezetbarátabb lesz.
Egyes európai országokban a személygépkocsik károsanyag-kibocsátásának mintegy 30 százaléka írható a céges flották számlájára, Magyarországon a teljes személygépjármű-park mintegy 9 százaléka céges autó. A környezettudatos gondolkodás nem elegendő, olyan szabályozási környezet megteremtése szükséges, amely a vállalkozásokat alacsonyabb kibocsátású gépjárművek beszerzésére ösztönzi – olvasható KBC Autolease közleményében.
Az egyik nagy japán autógyár szerint 15 éven belül a szalonokba kerülhet az a szuperhatékony hibridautó, amelynek karosszériáját tengeri moszatokból készült bio-műanyagból építették.
A zöldtuningnak köszönhetően a Seat Ecomotive 105 lóerős 1.
A JATO Consult 21 európai ország (ebből 19 EU-tagállam) részletes, eladási darabszámokkal súlyozott szén-dioxid-kibocsátási adatait tanulmányozta országonkénti, szegmensenkénti, valamint márka szerinti bontásban. A tanulmány kiemeli, hogy 2008 első kilenc hónapjának adatait figyelembe véve, a legnagyobb darabszámban eladott autók felének károsanyag-kibocsátási átlaga nem haladta meg a 130 gramm/kilométert.