Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#zsugorfláció

Vállalkozás hvg.hu

Receptet változtat és átnevezi? Így léptek a gyártók, miután kötelező kiírni, hogy zsugorodott egy termékük

Kreatívnál kreatívabb módszerekkel oldják meg a gyártók és a boltok is, hogy ne piros felkiáltójeles plakátok között sétálva kelljen vásárolnunk, és közben mégis betartsák a kormány zsugorflációt jelző szabályait. De nem csak a kormányrendelet próbálja elejét venni annak, hogy a méretet észrevétlenül csökkentve tartsák meg a régi árat, a logisztika miatt sem mindig könnyű kisebbre váltani. Szőllősi Lili cikke.

hvg360 hvg.hu

Túró kokainnal – a Duma Aktuál megfejtései a zsugorfláció körül

Pedagógiai célja is lehet a zsugorflációnak: azért csökkentik a termékek súlyát, hogy jobban tudjál számolni, másképp hogyan lehetne kisilabizálni, hogy pontosan hány pohár tejföl kell egy recepthez - ezt is bedobták a Duma Aktuál estjén, ahol Ceglédi Zoltán elmondja, mi az a legrammozás és a silányítás, arról is mesél, miért nem elég big már neki a Big Mac, és ad néhány jó tippet ahhoz, hogy miképp hasznosíthatók a gyártócégek ötletei a magánéletben.

hvg360 Kovács Gábor

A kormány zsugorstopja a zsugorinfláció ellen nem sokat ér, de a Tesco és társai szekálására jó

A kiskermultiknak tájékoztatást kell kitenniük, ha egy termék kiszerelése csökken. Pedig a kiszerelés mérete a gyártókon múlik, ha ők címkéznének, akkor a kisboltok vevőihez is eljutna az információ. A "zsugortájékoztatókkal" újabb felületet kap a propaganda a boltokban, a multik még egy kötelező pluszfeladatot és adott esetben bírságokat. Előfordulhat, hogy a zsugorinfláció elleni harc végül gerjeszteni fogja az inflációt.