Jelentős változást élesítettek a YouTube-on
Ezentúl egy üres ajánlóképernyő fogad mindenkit, aki először, bejelentkezés nélkül keresi fel a videómegosztót. Csak pár videó megtekintése után jönnek az ajánlások. Már amennyiben jönnek.
Ezentúl egy üres ajánlóképernyő fogad mindenkit, aki először, bejelentkezés nélkül keresi fel a videómegosztót. Csak pár videó megtekintése után jönnek az ajánlások. Már amennyiben jönnek.
A TikTok valami olyasmit készül most megváltoztatni, amit éppen maga tett népszerűvé. Az álló videók után, mellett, helyett jöhetnek a fekvők. Kérdés, mit szólnak majd a felhasználók ahhoz, hogy forgatni kell a telefonjukat, nem is beszélve a tartalomkészítőkről, akik megnövekedett terhekről panaszkodnak.
Új funkciót tesztel a TikTok: minden videójával vásárlásra ösztönözne. A funkció ugyanis automatikusan azonosítja a videóban lévő objektumokat, majd a TikTok Shophoz irányítaná a felhasználókat.
Miért pont a TikTok akarna kimaradni a mesterséges intelligencia kínálta remek lehetőségekből? A platform már teszteli az egyelőre AI Song névre hallgató funkciót, amely egyszerűen varázsol zeneszerzőt a videót feltöltő mezei felhasználóból.
Ha egy YouTube-videót nézünk, egyelőre nem változik közben a megtekintések és a kedvelések száma. Ezen készül változtatni a Google, hogy jóval dinamikusabban, valós időben mutassa ezeket a videoértékelő jellemzőket. Kérdés, hogyan fogadják ezt a felhasználók, mert egyelőre nem kíséri túl nagy lelkesedés.
Úgy tűnt, Montanában januártól már nem lesz elérhető az alkalmazásboltokban a TikTok, azonban az ottani törvényhozás malmai sem őrölnek túl gyorsan és időnként meglepetéseket is tartogatnak. Mindenesetre fellélegezhetnek azok, akik szeretik vagy szeretnék megismerni a videomegosztót.
A mesterséges intelligencia elterjedésének egyik nagy problémája az embereket megtévesztő, hamis médiatartalmak létrehozása. A YouTube-nál felvették a kesztyűt, és különféle leleplező és jelző módszerek kidolgozásába kezdtek.
Adatvédelmi szakemberek szerint a YouTube algoritmusa, ami hirdetésblokkoló után kutat a felhasználónál, valójában kémprogramnak tekinthető, aminek használata törvénysértő. Ha ezt az adatvédelmi hatóságok is így látják, az fordulatot hozhat a YouTube azon törekvésében, hogy letiltsa a felhasználóknál a reklámblokkolók használatát.
A videók készítői új eszközöket, a nézőik pedig újfajta videókat találnak hamarosan a platformon. A mesterséges intelligenciára épülő megoldásokat hamarosan mindenki megkapja.
Stratégiai megbeszéléseket tartanak a YouTube-nál, ugyanis az elmúlt időszakban kiderült, annyira népszerűekké váltak a TikTokéra hajazó rövid formátumú videók, hogy az már YouTube alaptevékenységébe (értsd: hosszabb videók megosztása) is beleszólhat.
Ha ma fellépünk a YouTube-ra, akkor – korábbi kereséseinknek megfelelően – sorjáznak az ajánlott videók, meg persze a hirdetések. Azoknak lehet kedvező a Google most bejelentett fejlesztése, akik nincsenek kibékülve az ilyesfajta kezdőlappal.
Három évig tartó jogi küzdelem végére került pont a napokban. Egy kaliforniai szövetségi bíró ugyanis úgy döntött, nem alkalmazott faji alapú megkülönböztetést a legnagyobb videómegosztó oldal.