Új funkciót tesztel a TikTok: minden videójával vásárlásra ösztönözne. A funkció ugyanis automatikusan azonosítja a videóban lévő objektumokat, majd a TikTok Shophoz irányítaná a felhasználókat.
Tavaly szeptemberben indult el a TikTok Shop, a kínai közösségimédia-cég online boltja, gyorsan tele is lett termékekkel. Az online piactér nyereséges, naponta 4 millió dollárnyi bevételt termel az Egyesült Államokban. (A TikTok Shop jelenleg az USA-n kvül Indonéziában, Malajziában, a Fülöp-szigeteken, Thaiföldön, Szingapúrban, Vietnámban és az Egyesült Királyságban érhető el.) Eddig csak jóváhagyott befolyásolók és márkák linkelhettek termékekhez a TikTok Shopban, de most a platform kiterjesztené ezt.
Az alkalmazásban most egy új funkciót tesztelnek, amelynek célja, hogy a közösségi média platformon közzétett összes videót „áruképessé” tegye, azaz a nézők könnyedén megtalálhassák és megvásárolhassák a videókban szereplő termékeket. Mesterséges intelligencia segítségével az új funkció automatikusan azonosítja a videóban lévő objektumokat, és hasonló termékeket javasol a TikTok Shopból.
A platformot működtető ByteDance megerősítette a Bloombergnek, hogy jelenleg néhány felhasználóval teszteli a funkciót, amely a TikTok Shop eddigi legnagyobb integrálását jelentheti a platformba.
Az új funkció lényegében valamennyi videókészítőt „influenszerré” varázsolja, és a TikTokon minden bejegyzést a videóikban szereplő bármely termék hirdetésévé tesz. A tartalomkészítők manapság jutalékot kapnak a termékvásárlások után, de egyelőre nem világos, hogy a felhasználók kapnak-e majd jutalékot a nem szándékosan hirdetett termékek eladásai után.
A TikTok Shop a közelmúltban nem kevés kritikával szembesült. A felhasználók arról panaszkodtak, hogy hamis vagy rossz minőségű termékeket kaptak a platformról. A kereskedők viszont dicsérték a TikTok Shopot az eladások és az ismertség növekedése miatt. A Bloomberg cikke arra is rámutat, hogy a TikTok által használt algoritmus egyelőre nem tökéletes. Az egyik videón például, amelyen egy nő köveket fényesít, egy aranygyűrű és fémszögek láthatók hasonló, megvásárolható tárgyként.
A Bloomberg szerint a TikTok idén 17,5 milliárd dollár értékű árut kíván eladni az Egyesült Államokban. Az új, mesterségesintelligencia-kompatibilis funkció pedig minden bizonnyal segíteni fog az ambiciózus cél elérésében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.