A Pirelli új okosgumija beszélget az autóval
Ki mondta, hogy az autógumiknak csak a mintázatát és a keverékét lehet fejleszteni?
Ki mondta, hogy az autógumiknak csak a mintázatát és a keverékét lehet fejleszteni?
Téligumi esetén a nyári melegben jelentősen megnő a féktáv, érezhetően romlik az autó kezelhetősége.
Az ADAC szerint a jelenleg kapható négy évszakos abroncsok közül a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 a legjobb.
Érdemes tisztában lenni legalább a legalapvetőbb követelményekkel.
Az ingadozó forintárfolyam, valamint a szállítási és szervizelési költségek megugrása az oka.
Akár 40 százalékkal magasabb árakkal is lehet találkozni.
A "semmire sem jó"-tól egészen a "csak ezt szabad venni" kategóriáig mindenféle vélemény kering a fejekben a négy évszakos gumikról, de vajon mi a helyzet velük a gyakorlatban? Gyárlátogatáson és közúti teszten vettünk részt.
A magyar autósok csak 21 százaléka indul úgy útnak 150 kilométernél hosszabb útra, hogy előtte rutinszervízbe vinné az autóját, holott a műszaki állapot mellett a fékeket és az akkumulátorokat is ellenőrizni kellene. Ráadásul minél idősebb az autó, annál kevésbé viszik a magyarok szervízbe.
Néhány napra visszatérnek a téli közlekedési körülmények, nem árt óvatosabban vezetni. A Magyar Közút is reagál, valamint a járványhelyzetnek is kiemelt figyelmet szentel.
Aki teheti, az az ország középső részén a jelenlegi körülmények mellett inkább ne üljön autóba. De ha mindenképpen vezetni kell, akkor érdemes betartani néhány alapszabályt.
A tesztelt gumik közül egy különösen jól, egy pedig igen gyengén teljesített.
Egyelőre még kellemes 20+ fokos hőmérséklet mellett telnek napjaink, de a közelgő fagyos időszakra nem árt időben felkészülniük az autósoknak.