Az ADAC szerint a jelenleg kapható négy évszakos abroncsok közül a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 a legjobb.
Ha megérkezik a tavaszi langymeleg, akkor fel a nyárigumikkal, ha pedig jön az ősz végi hideg és kellemetlen időjárás, akkor azonnal elő a téligumikkal. A legtöbb autós így vélekedik, akadnak azonban olyanok, akik a saját felhasználási körülményeik alapján úgy ítélik meg, hogy nem érdemes félévente gumit cserélgetni, és egész évben ugyanazt a négy évszakos szettet használják.
Számukra készült el a német autóklub legfrissebb négyévszakosgumi-tesztje. Az ADAC munkatársai arra voltak kíváncsiak, hogy hogyan teljesítenek a gyakorlatban a gyártók 205/55 R16-os méretű abroncsai.
Míg a korábbi tesztekben még a legjobban teljesítő abroncsok is legfeljebb közepes, kielégítő teljesítményt nyújtottak, addig most először feltűnt a színen egy olyan gumi, mely jó osztályzatot kapott.
Ez pedig nem más, mint a 120 eurós áron kínált Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, mely 2,4-es értékelést kapott (minél kisebb a szám, annál jobb az eredmény).
A második a 114 eurós Pirelli Cinturato All Season SF2 lett (2,6), a bronzérmet pedig a 98 eurós Hankook Kinergy 4S kapta. Az ADAC szerint leginkább az Infinity Ecofour, a Kenda Kenetica 4S-t és a Yokohama BluEarth-4S-t érdemes elkerülni.
Futásteljesítmény fronton szintén a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 tarol (60 700 kilométer), majd pedig a Hankook Kinergy 4S (51 500 kilométer), illetve a Kumho Solus 4S HA32+ (50 600 kilométer) következik a sorban.
E tekintetben a Pirelli Cinturato All Season SF2 (33 000 kilométer), a Yokohama BluEarth-4S (33 900 kilométer) és a Firestone Multiseason2 (35 600 kilométer) teljesített a leggyengébben.