Téligumi esetén a nyári melegben jelentősen megnő a féktáv, érezhetően romlik az autó kezelhetősége.
Több országban komoly pénzbírság jár azért, ha valaki télen nem az időjárási körülményeknek megfelelő abronccsal szerelt autóval közlekedik, nyáron viszont sehol sem szankcionálják a téligumival autózókat.
Ettől függetlenül nem ajánlott téligumival közlekedni nyáron, a német autóklub tesztjei szerint ugyanis kánikulában száraz aszfalton akár 16 méterrel is megnőhet egy 100 km/h-ról állóra történő fékezés féktávja.
Az ADAC felhívja a figyelmet arra, hogy minél nagyobb a téligumi profilmélysége, és minél magasabb a hőmérséklet, annál jobban nő a féktávolság, melyet értelemszerűen az autó terhelése is jelentősen befolyásol.
Szakértők szerint a 4 milliméternél kisebb profilmélységű kopott téligumikkal sem ajánlott nyáron autózni, mert ezekkel érezhetően romlik a menetstabilitás.
Az enyhébb telek miatt egyre többen gondolkoznak el négy évszakos gumik beszerzésén, melyek egyre jobban teljesítenek a tesztekben.