Megbüntették a TV2-t, most szabálytalan reklám miatt
Szabálytalan termékmegjelenítés miatt félmillió forintos bírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a TV2-re.
Szabálytalan termékmegjelenítés miatt félmillió forintos bírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a TV2-re.
Az emberek a termékmegjelenítések közül a virtuális reklámokat találják a legirritálóbbnak – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság (NMHH) Médiatanácsának megrendelésére készült kutatásból. Virtuális reklám például a műsor közben osztott képernyőn vagy rövid ideig megjelenő reklám.
„A műsorszám termékmegjelenítést tartalmaz”. És csak azt, mert nehéz tartalomnak nevezni, hogy Csisztu Zsuzsa celebeket visz el wellnessezni, majd a szaunában olyan kérdéseket fejtenek meg, amelyeknek Shakespeare egy-egy drámát szentelt.
Burkolt reklámok és a termékmegjelenítési szabályok újabb megsértése miatt összesen 1,62 millió forint bírságot szabott ki a TV2 médiaszolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa – közölték pénteken. A köztévé hírcsatornáján is szabálytalanul népszerűsítettek egy családi vállalkozást egy turisztikai műsorban.
Elképesztő, mi mindenre képesek ma már a hirdetők termékeik reklámozása érdekében, és ehhez a technológia is megad minden segítséget.
A kereskedelmi tévékben a reklámokon kívül a műsorok több mint fele tartalmaz kereskedelmi üzenetet - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2013 második negyedévét vizsgáló legújabb jelentéséből.
Közzétette honlapján a termékmegjelenítés szabályainak alkalmazásáról szóló ajánlását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa.
A médiatörvény januártól engedélyezi a „termékelhelyezést” számos tévéműsorban, így – annak ellenére, hogy a csatornáknak figyelmeztetniük kell a nézőket – ezentúl várhatóan nehezebb lesz elkerülni a hirdetéseket kedvenc műsoraink fogyasztása közben. A csatornáknak új bevételeket hozhat a jogszabály-módosítás, feltéve, ha készül megfelelő műsor vagy lesz olyan celeb, akire márkát lehet építeni – vélik a szakértők.