Reklám a sorozatokban: ezt ajánlja a médiatanács
Közzétette honlapján a termékmegjelenítés szabályainak alkalmazásáról szóló ajánlását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa.
A nem kötelező érvényű, joganyagnak nem minősülő ajánlás meghatározza a termékmegjelenítés fogalmát: ennek minősül a kereskedelmi közlemény bármely olyan formája, amely terméket, szolgáltatást, ezek védjegyét vagy ezekre való utalást tartalmaz oly módon, hogy az - fizetés vagy hasonló ellenszolgáltatás ellenében - egy műsorszámban jelenik meg.
Az ajánlás engedélyezi, hogy filmekben és filmsorozatokban, sportműsorokban és szórakoztató műsorokban megjelenjen termékelhelyezés. Tizennégy éven aluliaknak szánt műsorokban azonban csak akkor ajánlott ez a hirdetési mód, ha a közzététel ingyenes. Tiltott a dohánytermékek, orvosi rendelvényre igénybe vehető gyógyszerek, fegyverek megjelenítése, valamint a reklámozásból kizárt termékek vagy szolgáltatások közzététele.
Az ajánlás - a médiatörvénynek megfelelően - tartalmazza azt is, hogy a termékmegjelenítésről a műsorszám előtt és a szünetek után is tájékoztatni kell a tévézőket, rádiózókat. Termékmegjelenítésre a 2011. január 1-jétől hatályos médiatörvény ad lehetőséget.