2011. július. 22. 05:45 MTI Utolsó frissítés: 2011. július. 22. 08:16 Itthon

Reklám a sorozatokban: ezt ajánlja a médiatanács

Közzétette honlapján a termékmegjelenítés szabályainak alkalmazásáról szóló ajánlását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa.

A nem kötelező érvényű, joganyagnak nem minősülő ajánlás meghatározza a termékmegjelenítés fogalmát: ennek minősül a kereskedelmi közlemény bármely olyan formája, amely terméket, szolgáltatást, ezek védjegyét vagy ezekre való utalást tartalmaz oly módon, hogy az - fizetés vagy hasonló ellenszolgáltatás ellenében - egy műsorszámban jelenik meg.

Az ajánlás engedélyezi, hogy filmekben és filmsorozatokban, sportműsorokban és szórakoztató műsorokban megjelenjen termékelhelyezés. Tizennégy éven aluliaknak szánt műsorokban azonban csak akkor ajánlott ez a hirdetési mód, ha a közzététel ingyenes. Tiltott a dohánytermékek, orvosi rendelvényre igénybe vehető gyógyszerek, fegyverek megjelenítése, valamint a reklámozásból kizárt termékek vagy szolgáltatások közzététele.

Az ajánlás - a médiatörvénynek megfelelően - tartalmazza azt is, hogy a termékmegjelenítésről a műsorszám előtt és a szünetek után is tájékoztatni kell a tévézőket, rádiózókat. Termékmegjelenítésre a 2011. január 1-jétől hatályos médiatörvény ad lehetőséget.

Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?