Kicsit lassú és buta, de nem csúnya az oroszok sofőr nélküli Kamaz villanybusza - videó
Az áramvonalas jármű működésében többek közt a villámgyors 5G mobilhálózat is komoly szerepet játszik.
Az áramvonalas jármű működésében többek közt a villámgyors 5G mobilhálózat is komoly szerepet játszik.
Egyelőre hús-vér sofőrök is ülnek a kormánynál, ez volt a magyar közúti tesztelés egyik alapfeltétele.
Nagyobb biztonságban érezhetik magukat a kerékpárosok, ha nem egy hús-vér vezető ül a mögöttük lévő autó volánja mögött, hanem mesterséges intelligencia irányítja a járművet.
Kicsit lassabban érkezik a technológia, mint azt a rajongók gondolták.
Az önjáró autó 39 km/h-val közlekedett, a megengedett sebesség 56 km/h volt, mögötte feltorlódott a forgalom.
Az aktuális tesztverzióknak még leszerelhető kormánykerekük, gáz- és fékpedáljuk is lesz, az autóban ülők vészhelyzetben így át tudják venni az irányítást. A jövőben azonban a Google lemondana ezekről a klasszikus alkatrészekről, robotautóinak irányítását teljesen a számítógépre bízná, ennek érdekében azonban lobbiznia kell az előírások módosításáért.
Ötödik alkalommal rendezték meg a RobonAUT versenyt.
Önmagát vezető, hívásra házhoz menő egyszemélyes robotjárművet mutatott be a Hitachi japán elektronikai cég.
Bár egyre több hír röppen fel – akár már automatizált és személyre szabott – városi közösségi közlekedési alternatívákról, szakértők szerint a dugómentesség ezek bevezetésének nem a következménye, hanem az előfeltétele.