Tech hvg.hu 2016. július. 07. 19:06

Így vethet véget a kerékpáros-autós konfliktusnak a Google-autó

Nagyobb biztonságban érezhetik magukat a kerékpárosok, ha nem egy hús-vér vezető ül a mögöttük lévő autó volánja mögött, hanem mesterséges intelligencia irányítja a járművet.

A kerékpárosok sok esetben okoznak fejfájást az autósoknak (és ez fordítva is így van), gyakran szűk a sáv, ráadásul, véli az autós, a kerékpáros kézjelei sem egyértelműek.

A Google saját, kerékpárral közlekedő dolgozóinak segítségét kérte, és velük trenírozza önvezető autóját, pontosabban annak szoftverét, hogy az felismerje és megértse a két keréken utazók kézmozdulatait, sőt még emlékezzen is ezekre. A Google autója egyébként arra is képes, hogy ha túl közelinek ítéli a kerékpáros kézjelét, akkor inkább átengedi számára a sávot. Lehet, hogy ez egy igazi vezetőtől túlzott óvatosság lenne, azonban az önvezető autó számára ez lehet a legjobb megoldás.

Google

Nem is gondolnánk, mennyire fontos ez a képesség, amikor autósok és biciklisták osztják meg egymással az utat, és még ott vannak a gyalogosok is. A Google önvezető autóját ez utóbbiak kézjelzéseire is felkészítik, azaz a jövőben a kocsi meg fogja érteni, hogy a gyalogos azért int, hogy menjen tovább az autó, vagy azért, hogy álljon meg, és engedje őt átmenni.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.