Megint drágul 5-6 forinttal az üzemanyag nagykerára, de kérdés, ebből mennyi jelenik meg a kutakon
Az a tapasztalat most, hogy visszafogottabban emelnek.
Az a tapasztalat most, hogy visszafogottabban emelnek.
Október eleje óta a közel-keleti konfliktus eldurvulása miatt rohamosan drágul a nyersolaj, és ezt a benzinkutak árai is követték. A magyar tankolókon tovább sújtja, hogy az olaj-, illetve az olajtermékimport szempontjából meghatározó dollárral és euróval szemben is gyengül a forint. Mi jöhet még a hazai kutakon és pontosan melyek a kockázatok a globális olajkereskedelemben?
A forint gyengélkedik és a közel-keleti helyzet is egyre bizonytalanabb.
Izraelnek és Iránnak sem érdeke, hogy veszélybe sodorják a régió olajexportját, ezért nem valószínű, hogy az 1973-ashoz hasonló olajválsághoz vezetne a háborús konfliktus.
Az iráni elnök helikoptere vasárnap zuhant le, és a világpiac egy pillanatra aggódott: nem lesz-e nagyobb áremelkedés ennek következtében.
A perzsa állam látványos erőfitogtatása egyelőre nem robbantott ki újabb háborút a Közel-Keleten, és az olaj, illetve az üzemanyagok árát se lőtte a sztratoszférába. De miért nem? És mi történne, ha valóban eldurvulna a helyzet?
Újra fellángoltak a közel-keleti háborús félelmek, ami sosem tesz jót az olajárnak.
A szakértők inkább azt kérdezik: van olyan tényező, ami nem a drágulás irányába hat?
A forint is gyengült, az olaj ára is nőtt, mindez gyorsan megjelenik a kutakon is.
A múlt héten egyeztetett a Mollal a nemzetgazdasági miniszter, és azt kérte, maradjanak versenyképesek a magyar üzemanyagárak.
Az Egyesült Államok gazdasága tudott a leginkább alkalmazkodni ehhez a bonyolult évhez. Európát gyengíti a „nagybeteg" német gazdaság mélyrepülése, Kínában az ingatlanszektor inog.
Most vajon miért csökken az olaj ára, amikor az OPEC+ visszafogja a kitermelést? És vajon folytatódik az árcsökkenés jövőre is?