Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#médiacég

Itthon Fülöp István

Hazug a kormány érvelése az újból bevezetett reklámadó ügyében

15 milliárd forint adóbevételt vár 2023-ban a kormány a médiacégek reklámbevételeinek megadóztatásából, bár a szektorban extraprofit legfeljebb a kormánybarát médiumoknál fedezhető fel. A magyar reklámpiacot letaroló globális szereplők, mint a Google és a Facebook megadóztatása kétséges, és tovább szűkíti a hazai szereplők mozgásterét az óriásokkal szemben.

Gazdaság MTI/hvg.hu

A top 100 médiacég mintegy fele fizetheti a reklámadót

Bár a klasszikus médiumok piacán a top 100 médiavállalat dominál az árbevételek szempontjából, a nem klasszikus médiaszolgáltatók, illetve a médiaszolgáltatással csupán melléktevékenységként foglalkozó szervezetek esetében is keletkezhet adóköteles reklámbevétel.