Gazdaság MTI/hvg.hu 2015. május. 06. 17:05

A top 100 médiacég mintegy fele fizetheti a reklámadót

Bár a klasszikus médiumok piacán a top 100 médiavállalat dominál az árbevételek szempontjából, a nem klasszikus médiaszolgáltatók, illetve a médiaszolgáltatással csupán melléktevékenységként foglalkozó szervezetek esetében is keletkezhet adóköteles reklámbevétel.

A reklámadó törvény tervezett módosításának elfogadása esetén a top 100 médiavállalat közé tartozó klasszikus médiacégek nagyságrendileg fele lehet adóköteles a Whitereport (WR) Ad Upgrade eddig feldolgozott 2013-as adatai szerint - közölte a Whitereport.hu. A közlemény emlékeztet: a módosítás elfogadása esetén évi 100 millió forint reklámbevétel meghaladása esetén 5,3 százalékos reklámadó-fizetési kötelezettség lépne érvénybe. 

Magyarországon több mint 6700 szervezet üzemeltet médiumot, közülük 1150 tekinthető médiavállalatnak (a többi önkormányzat, alapítvány, egyház, vagy más főtevékenységet végző vállalat). A reklámbevétel aránya nagy szórást mutat, ezért a reklámadó hatása is igen változó lehet cégenként. Ami biztos: egy 5,3 százalékos reklámadó jelentős pluszterhet ró a médiaszolgáltatókra, és további racionalizálási, konszolidációs folyamatokat indíthat el a WR Ad Upgrade szerint.

Bár a klasszikus médiumok piacán a top 100 médiavállalat dominál az árbevételek szempontjából, a nem klasszikus médiaszolgáltatók, illetve a médiaszolgáltatással csupán melléktevékenységként foglalkozó szervezetek esetében is keletkezhet adóköteles reklámbevétel - jegyzik meg. 

A WR Ad Upgrade a több mint tízezer magyarországi médiumot (televíziót, rádiót, lapot, site-ot, mozit és közterületi reklámeszközöket, illetve azok üzemeltetőit és tulajdonosait) tartalmazó Whitereport.hu mediabrowser médiumadatbázis legújabb fejlesztése. Az Ad Upgrade a Whitereport.hu szokásos módszertanával, publikus adatok gyűjtésével és aggregálásával pénzügyi beszámolók információi alapján jött létre, így tényadatokat mutat - ismerteti a közlemény.

A reklámadót érintő módosítási javaslatot hétfőn hozták nyilvánosságra. Az adóalap 100 millió forint fölötti része után minden médiapiaci szereplőnek 5,3 százalékos adót kell fizetnie.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.