A korábbinál kevesebb a hazai élelmiszer a legnagyobb kereskedelmi láncok üzleteiben
A sajtok, a sonkák, a joghurtok, a gyümölcslekvárok esetében a polcok felét ma már külföldi áruk foglalják el.
A sajtok, a sonkák, a joghurtok, a gyümölcslekvárok esetében a polcok felét ma már külföldi áruk foglalják el.
Önti a kormány a pénzt a kisvállalkozások külpiacra lépésének támogatásába, a cégek mégis nehezen kapnak hitelt. De miért?
Ahol ennyire jól működik az összhang termelő és kereskedő, ill. kereskedő és állam között, ott már nincs is szükség írásos, jogsértő áregyeztetésre. A népgazdaságunkat megkárosító román árus pedig megszégyenülten távozhat csatavesztése színteréről.
Új módszert dolgoz ki az egri főiskola tudásközpontja a magyar termelésű élelmiszerek azonosítására.
Magyarnak magyar legyen az áruvédjegye? Csak, ha a "magyar" jelző immár végérvényesen annak szinonimája, hogy "jobb, mint a többi cucc, ami ugyanennyibe kerül".
A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) tájékoztatója szerint a társadalmi szervezetek január 10-ig véleményezhetik a hungarikumokról szóló törvény tervezetét. A termékeket a létrehozandó Hungarikum Nemzeti Bizottság (HNB) minősíti majd. Az ottani rostán áteső termékek vagy más szellemi alkotások pedig eljuthatnak egy országos grémium elé, ahol nemzeti értéknek minősíthetik azokat. A tervezet szerint a HNB által hungarikumnak vagy nemzeti kincsnek nyilvánított magyar értékekből áll majd a hungarikumok nemzeti gyűjteménye.
Az elmúlt másfél évben az olcsó import helyett helyi termékeket vásárolt a legtöbb kereskedő, így csökkentve piaci kockázatát a válságban. Bár a magyar lokálpatriotizmus még messze elmarad pédául az osztráktól, de hazánk jó úton halad affelé, hogy trendi legyen magyar árut vásárolni.
Egyre kevésbé divatos plázázni, a bevásárlóközpontokban – hétvégi program gyanánt – shoppingolni. A válság hatására visszafogott költések és a racionalizáltabb autóhasználat jobb helyzetbe hozzák a lakóhelyhez közeli kisebb boltokat. Ahogy a tematikus vásárlóutcákba tömörült belvárosi kereskedők is megkontrázták a bevásárlóközpontok eddig nyerő lapjait. Vajon ki nyeri ezt a partit?
Szigorítják a magyar termék minimum előírásait és bevezetnek egy új prémium kategóriát, magyarán átírják a jelenlegi szabályokat és egy úgynevezett kétszintű élelmiszerkönyvet vezetnek be egy-két éven belül. A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) kezdeményezése nyomán azonban még nem tűnnek el polcokról a silány minőségű termékek, csak átnevezik őket.
Magyar Termék Nagydíjat és egyben a Leginnovatívabb Termék Díját nyerte el 2010-ben a magyar cég által kifejlesztett vizeletlaboratórium-rendszer.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két dologra ugrik: a piac felosztására és az árak összehangolására - nyilatkozta Nagy Zoltán, a GVH elnöke a hétfői Magyar Nemzetnek.