Lesz kétszáz forintos virsli, csak másképp hívják majd
Szigorítják a magyar termék minimum előírásait és bevezetnek egy új prémium kategóriát, magyarán átírják a jelenlegi szabályokat és egy úgynevezett kétszintű élelmiszerkönyvet vezetnek be egy-két éven belül. A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) kezdeményezése nyomán azonban még nem tűnnek el polcokról a silány minőségű termékek, csak átnevezik őket.
A kétszintű élelmiszerkönyv bevezetése után is kapható lesz, a húst soha nem látott, C kategóriás virsli, legfeljebb szójarudacskának hívják majd, ahogy a tejes italokat sem nevezik többé tejnek - hangsúlyozta Kardeván Endre, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára. Szerinte az élelmiszerek minőségi paramétereinek újraszabályozásával, biztonsággal kiszűrhetők lesznek a rossz minőségű termékek a forgalomból. De, mint hangsúlyozta, a magyar élelmiszerek minősége legalább az uniós átlag szintjén mozog, a fogyasztók minden kockázat nélkül fogyaszthatják azokat.
Az államtitkár az új szabályozásról és a magyar termékek fontosságáról a Co-op Hungary Zrt. immáron 5 éve megrendezett Coop Rally-t beharangozó sajtótájékoztatóján beszélt. A rally kiemelt célja - mondta Murányi László a társaság vezérigazgatója - továbbra is az, hogy felhívja a figyelmet a Magyarországon termelt minőségi magyar élelmiszerekre, és arra, hogy számos kiváló minőségben dolgozó élelmiszerüzem van, amelyek képesek európai szintű, versenyképes termékeket előállítani.
A Gazdaságkutató Intézet adatai szerint idén az élelmiszer-kiskereskedelemben mintegy 3 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom, és, mint azt Murányi mondta, nincs ez másképp a Co-op Hungary Zrt. boltjainál sem. Ugyanakkor kiemelte: a forgalom visszaesése ellenére a múlt évihez hasonló, mintegy 510 milliárd forintos árbevételt várnak az idén is, és az első féléves, 230-240 milliárd forint közötti árbevétel alá is támasztja a várakozásokat.
A jövőben a társaság megújítja boltjai arculatát és fejleszti az informatikai hátteret. Azt is tervezik a cégnél, hogy erősítenek a zöldség-gyümölcs forgalmazásában, mert ez utóbbiban nem éppen piacvezetők. A megjelenés megújítása megkezdődött, várhatóan 2012 végéig tart és összesen mintegy 3,5-4,0 milliárd forintba kerül. Az informatikai háttér fejlesztése 2004-ben kezdődött, és eddig 722 üzletben fejezték be, az év végéig ez a szám meghaladja majd a 800-at. Eddig erre a projektre mintegy 5,5 milliárd forintot költöttek.