A személyzet hangján nem hallatszott, hogy a levegőben levált a repülő egy darabja
Különösebb pánik nélkül közölte a légi irányítókkal, hogy veszélyhelyzet van, szeretnének leszállni.
Különösebb pánik nélkül közölte a légi irányítókkal, hogy veszélyhelyzet van, szeretnének leszállni.
Kitálalt egy légiutas-kísérő, és meglepő állításokat tett.
Sokan felszolgálónak tartják őket, pedig ők azok, akik szükség esetén 90 másodperc alatt evakuálnak egy gépet, felélesztik az elájult utast és még azt is tudják, hogyan kell eloltani egy lángra kapott ruhát. A hvg360 az európai légiközlekedési káosz árnyékában több tucat pilótával, légiutas-kísérővel és földi kiszolgálóval beszélt, hogy megtudjuk, hogyan élik mindennapjaikat és hogyan látják ma a szakmát. Sorozatunk második részében légiutas-kísérők beszélnek kiképzésről, fizetésről, magánéletről – és arról a legendáról is, valóban le kell-e fogyniuk, ha felszedtek néhány kilót.
A légitársaság több ezer pilótát is felvenne.
Elhivatott és alkalmazkodó jelentkezőket várnak, cserébe felelősséget elismerő jövedelmet ígérnek.
A Blikk munkatársának könyvében egy stewardessként dolgozó nő állította azt, hogy amikor az egyik fapados légitársaságnál dolgozott, a tiszteletlen utasokat szemcseppel felturbózott kávéval leckéztették meg. Egy másik, már kedvesebb történet egy indiai utasról szól, aki a beszámoló szerint szemtakarónak nézett egy tisztasági betétet.
Nem, nem a pilótafülkében. Egyes hosszú távú járatokon egy titkos kis folyosón tudnak eljutni a légiutas-kísérők és pilóták az ablaktalan szobákba, ahol pihenni tudnak.
Bárki bevégezheti néhány ezer méteren, ilyenkor pedig semmi sem fontosabb, mint a teljes diszkréció – a repülőgépek személyzetének halott-praktikáiról mesélt egy brit légiutas-kísérő a BBC-nek.
A Cathay Pacific légiutas-kísérői kellemetlenül érzik magukat az uniformisukban, és változtatást kezdeményeztek a légitársaságnál.
Kiesett az álló repülőgépből egy légiutas-kísérő Dubajban, miután egy földi kiszolgáló jármű nekiütközött az Ural Airlines Airbus A321-esének - írta szerdán az Aviation Herald légiközlekedési szaklap.
Kötelező BMI-mérést vezetett be az Air India a 40 év feletti légiutas-kísérők körében. Aki formán kívülinek bizonyul, csak földi szolgálatot teljesíthet. "El kell férniük a gépekben, és tetszeniük kell az utasoknak" - indokolt az Air India szóvivője.
“Cheryl vagyok, repülj rám.” Így szólt a szexi légiutaskísérő az amerikai National Airlines légitársaság 1971-es hirdetésén.