Már úton van Európába a 90 ezredik kínai konténervonat
A szerelvényen 55 konténer van, Lengyelországba tart. Tizenhárom év alatt jutottak el a 90 ezer vonatig, immár havonta ezer fordul meg Kína és Európa között.
A szerelvényen 55 konténer van, Lengyelországba tart. Tizenhárom év alatt jutottak el a 90 ezer vonatig, immár havonta ezer fordul meg Kína és Európa között.
Kína újra és újra rálicitál az eddig is irigylésre méltó vasúti sebességi rekordjaira. Most a lebegő mágnesvonatuk érte el az óránkénti 453 kilométeres sebességet – ezzel pedig környezetbarátabb alternatívája lehet a repülésnek is.
Másodpercenként 1500 jegyet tud kiállítani az új, kínai fejlesztésű vasúti applikáció, ami a tervek szerint több mint 140 ország alkalmazásait egyesíti majd.
Elkapkodták a vasúti jegyeket Kínában, ahol ez lesz az első igazi ünnep, amelyet nem befolyásol a koronavírus elleni zéró tolerancia. Szinte mindenki utazni akar, ezért a vasútügyi minisztérium válságtanácskozást tartott.
Az építkezés útjából réteket, szántókat, de lakóházakat is „törölni” terveznek.
Egyelőre csak a prototípusa létezik annak az új kínai mágnesvasútnak, amely az ázsiai szakemberek első mérései alapján 620 kilométer/h-s sebességre képes. Mire azonban forgalomba kerül, ennél is gyorsabb lesz.
A 19. század eleji elterjedésük óta a vonatok a modern közlekedés és mérnöki tervezés középpontjában állnak. Mára vasúthálózatok épültek ki szédítő magasságokban, a legsűrűbb vadonban, tengeren és városokban, sőt még a semmi közepén is. Ezekről a technológiai áttörésekről számol be a Spektrum legújabb, Vasút csodák című sorozata.
Végre a belső terei is megcsodálhatók annak a vonatnak, amely a kínaiak legújabb fejlesztése, és amelyik hihetetlen sebességgel közlekedik majd.
Elkészült a kínaiak új, maglev-technológiával közlekedő vonata, amit a tervek szerint 2021-ben kezdenek majd el gyártani.
A Budapest-Belgrád-vasútvonal lesz a leggyorsabb út Délkelet-Európából a kontinens belseje felé – mondta a Kossuth rádióban.
A pénteken megjelent kormányhatározat a csillagászati összegű kínai vasút ügyét is Palkovics kezébe adta, aki egyébként eddig is a közlekedési tárcát is magában foglaló ITM-et vezette.
Összeolvad a két legnagyobb kínai vasúti társaság, a CSR és a China CNR. Az új közös vállalat neve CRRC Corporation lesz – jelentette be a két cég kedden közös nyilatkozatban.