Kihajózott Baltimore-ból a hídromboló konténerhajó (videóval)
Nem messzire, csak a virginiai partokig, ahol lepakolnak róla egy sor konténert, majd kijavítják.
Nem messzire, csak a virginiai partokig, ahol lepakolnak róla egy sor konténert, majd kijavítják.
Március óta a rászakadt híd romjai alatt vesztegel a Dali konténerhajó Baltimore-ban. Az összesen több ezer tonna törmeléket most irányított robbantással távolítanák el.
Távolról irányítva járja majd a vizeket, akár 1800 konténerrel a fedélzetén.
Alig egy nappal azután, hogy egy amerikai hajót is eltaláltak a húszi lázadók.
A norvég Yara Clean Energy szinte teljes egészében megújuló energiaforrás segítségével gyárt ammóniát. Azzal tankolják meg a Yara Eyde nevű teherhajót is.
A hongkongi zászló alatt hajózó jármű miatt legalább négy másik hajó nem tud továbbhaladni.
Rendkívül alacsony a fordulatszáma, de 77 000 Nm a nyomatéka ennek a gigantikus zuglói motornak, mely nemcsak áramot, hőt is előállít. És három van belőle egymás mellett, ami még mindig csak feleannyi, mint amennyi az óceánjáró hajókban található.
A koronavírus-járvány kezdete óta első alkalommal az Északi-tengert is elérte a konténeres tengeri fuvarozásban kialakult késés és torlódás.
Kínai konténerektől függ a globális kereskedelem – erre az apró tényre hívja fel a figyelmet a párizsi Les Echos című gazdasági portál. Kína gyártja ugyanis szinte az összes konténert, amely nélkül ma már nem képzelhető el korszerű áruszállítás. Csakhogy az is baj, ha konténerből egyszerre túl sok van egy helyen.
Rotterdam felé tart a konténerszállító.
A rekorder a 364 méter hosszú One Apus nevű hajó volt, csak erről több mint 1816 óriás fémdoboz hullott a vízbe.
A csatornán ismét elindulhatott a hajóforgalom.