A főpolgármester-jelöltek közül a visszalépő Szentkirályi Alexandra költötte a legtöbbet reklámra
Európa legdrágább online választási kampánya zajlott Magyarországon.
Európa legdrágább online választási kampánya zajlott Magyarországon.
Lehet valódi üzenet nélkül is elképesztő összegeket költeni kampányra. Ezt mutatja Gattyán György szervezete, amely 888 millió forintot adott ki hagyományos médiafelületen megjelenő reklámokra a Kantar Media számítása szerint, és további 70 milliót égetett el Facebookon. Összesítettük a januári és februári költéseket.
Az ellenzéki összefogás pártjai eddig szinte csak egymás legyőzésére vásároltak hirdetéseket, az előválasztás óta Márki-Zay Pétert magára hagyták. A közösségi médiában 82 százalékos fölényben van a Fidesz, és Gattyán György is többet költött az áprilisi választási üzenetekre, mint az ellenzék.
Messze túllépte az engedélyezett kampányköltségeket 2012-ben Nicolas Sarkozy. Ennek eltitkolásáról szól a per, amelynek eredményeképp Franciaország egykori köztársasági elnöke másodszor is börtönbüntetést kaphat.
A világ legdrágább közvéleménykutatásának is hívhatnánk az érvénytelen kvótanépszavazást, amelynek kampányára és lebonyolítására 13 milliárd forint ment el. Kicsit számoltunk, hogy mennyibe került
A Transparency International Magyarország (TI) szerint a kormány eddig csak szimbolikus lépéseket tett a párt- és kampányfinanszírozás rendbetételére. A szervezet közleményében azt írja, nyomon követi az önkormányzati választások kampányköltéseit és azonnali megoldást sürget a helyzet rendezésére.