Lefotózta a NASA a történelmi pillanatot, így néz ki a hangrobbanás nélküli hangsebesség-átlépés
A NASA az amerikai fejlesztésű XB-1 februári tesztjén készített fotót arról a pillanatról, amikor a repülőgép átlépte a hangsebességet.
A NASA az amerikai fejlesztésű XB-1 februári tesztjén készített fotót arról a pillanatról, amikor a repülőgép átlépte a hangsebességet.
Az XB-1 repülőgépet a Mojave-sivatag felett tesztelte a fejlesztő Boom Supersonic, az út során pedig a hangsebesség 1,1-szeresét is sikerült elérni.
Még februárban tesztelte az amerikai Venus Aerospace a saját fejlesztésű hajtóművét, amit a cég által fejlesztett repülőgép kaphat majd meg.
Minden eddiginél nagyobb sebességre gyorsíthatja a repülőgépeket az a hajtómű, amely kínai híradások szerint kétféle üzemmódban is képes működni. Egyelőre keveset tudni róla, de fejlesztői állítják, hatékony.
Több mint 5000 km/h sebesség elérésére is képes a Velontra hajtóműve, ami mindössze másfél méter hosszú, így könnyedén beépíthető lehet kisebb légi járművekbe.
Irán hamarosan bemutathatja saját hiperszonikus rakétáját, ami állítólag már minden szükséges teszten átment. Az Egyesült Államok egyelőre szkeptikus.
Az amerikai Venus Aerospace azt tervezi, hogy leghamarabb 2030-ban már utasokat szállíthat a speciális repülőgépe. Egy fontos tesztet most sikerült elvégezni.
Kína kerozinnal működő hiperszonikus hajtóművet fejlesztett, ami elvileg hatékonyabb, mint az amerikai hidrogénes változat.
A kínai szélcsatornában akár 11,5 km/s-os sebességgel is áramolhat a levegő, amit egy 840 kg-os dugattyú mozgat.
A Transpod eszköze két kanadai nagyvárost kötne össze egy hatalmas pályán, miközben a repülőgépeknél is gyorsabban halad.
A Rolls-Royce hajtóműveivel felszerelt English Electric Lightningot olyan volt irányítani a pilóták szerint, mint egy nyereggel rendelkező rakétát.
A Global 8000 a hangsebesség 0,94-szeresével halad majd.