Az óceánjáró, amelynek szinte nulla a károsanyag-kibocsátása
A francia Ponant vállalat mérnökei olyan hajót terveztek, amely napenergiát, szélenergiát és hidrogént is használ a működéséhez.
A francia Ponant vállalat mérnökei olyan hajót terveztek, amely napenergiát, szélenergiát és hidrogént is használ a működéséhez.
Hamarosan megérkezhet az Egyesült Államokba az a teherhajó, ami tizedannyi károsanyag-kibocsátással működik, mint a konténerszállító hajók.
A hajóra szerelt hatalmas hídpilléreknek tűnnek, valójában azonban a vitorla egy modern változatai azok az oszlopok, amelyeket az amerikai Miami Egyetem mérnökei fejlesztettek ki, hogy modernizálják a hajózást.
Egy 2020-as szabályváltoztatás jelentősen csökkentette az óceánjáró hajók üzemanyagának kéntartalmát, áttételesen pedig ez volt az egyik oka annak, hogy ennyire extrém forró lett a tavalyi és az idei év.
Három év alatt a Föld körül, mindig mindenhol nyárban – ezt ígéri egy hajós körutazást szervező cég. Az indulás május végén lett volna esedékes, de műszaki problémák miatt július végére, vagy augusztus elejére csúszott.
Kínai kutatók a delfinek bőrét tanulmányozva próbálták lemásolni annak szerkezetét. Mint kiderült, befektetésnek sem utolsó az eredményre költeni.
Nem lesz könnyű dolga a rendőrségnek, hogy megállapítsa a szombat éjszakai tragikus verőcei hajóbaleset pontos okait, a kishajókon ugyanis nem kötelező a menetrögzítő rendszer, amiből következtetni lehetne azok mozgására. Ezen kívül azonban a folyami hajózásnak Magyarországon nagyon komoly szabályai vannak, amit ha betartanak, akkor ritkán fordulnak elő balesetek. Hogy mégis mi történhetett Verőcén, arról egy szakértővel beszélgettünk.
Egyik pillérjének kilökése után a szerkezet többi eleme nem bírta a ránehezedő terhelést, ezért semmisült meg a Francis Scott Key híd. Az amerikai balesetnek a világon mindenhol kérdéseket felvető tanulságai vannak.
A kutatók szerint geológiai léptékben belátható időn belül, mintegy 20 millió év múlva bezáródik az Atlanti-óceán. A folyamat minden bizonnyal heves földrengéseket hoz majd magával.
A világgazdaság számára létfontosságú tengeri útvonalat támadnak a stratégiai helyen lévő Jemenből a húszik, akik az amerikai és brit haditengerészettel is dacolnak.
A húszik támadásai ellehetetlenítik a hajózást a Vörös-tengeren és a Szuezi-csatornán.
A kezdeményezéshez mások mellett az Egyesült Királyság, Franciaország, Olaszország, Bahrein, Kanada és Norvégia is csatlakozik.