Egyre több szülő tanul gyógypedagógiát, hogy a gyerekének tudjon segíteni
Szinte teljesen lemond a mai oktatási rendszer a tanulási nehézséggel küzdőkről, pedig létezik megoldás. Igaz, ahhoz több szakember kellene.
Szinte teljesen lemond a mai oktatási rendszer a tanulási nehézséggel küzdőkről, pedig létezik megoldás. Igaz, ahhoz több szakember kellene.
„Elmondhatom magamról, hogy szerencsés csillagzat alatt születtem” – így summázza 75 évesen eddigi életét a budapesti Mozgásjavító Iskola volt igazgatója, a magyar paralimpiai mozgalom társalapítója, Nádas Péter író öccse, aki testvérkapcsolatukról, valamint korai árvaságáról és nevelőotthoni tapasztalatairól is beszél. HVG-portré.
Az óvodát éppen most kezdő Dávidot pár hónap után eltanácsolták. Nem bírtak vele a pedagógusok. Szülei most attól a központtól remélik a megoldást, amely a gyermekek komplex fejlesztésében segít. Igaz, nem ingyen, két magánvállalkozás kezdeményezéséről van szó.
Oldja a szorongást, erősíti az önbizalmat, teret ad a dühnek, az agressziónak és a szomorúságnak. A zeneterápia olyan megoldási stratégiákhoz segít hozzá, amelyek számos élethelyzetben és kibillent lelkiállapotban visszavezethetik az embert saját magához.
A Pedagógusok Szakszervezete szerint több helyen aggasztó a helyzet.
Nem kell fegyelmezni a tanulókat, akik mindig rendet raknak maguk után és odafigyelnek az órákon. Az idillikusnak hangzó helyzet elsősorban egy kutyának köszönhető. Kemi bejáratos az igazgatói irodába is, és még a tankerület-vezető is áldását adta rá. Érdligeten jártunk, ahol egy négylábú is naponta jár iskolába.
Több mint 600 speciális nevelési igényű gyerek részvételével tartottak flashmobot kedd délután a Hősök terén, Budapesten. A megmozdulás célja az volt, hogy láthatóvá tegyék a fővárosi gyógypedagógiai intézményeket és a bennük nevelkedő gyerekeket. A szervezők szeretnék, ha a törvényhozásban, illetve az éves költségvetés tervezésénél is nagyobb figyelmet kapnának, mivel különleges és nélkülözhetetlen szolgáltatást nyújtanak. A hvg.hu videója.
A pedagógusoknál is működik a normarontás, nem lehet büntetlenül sem rosszabb, sem jobb egy tanár az átlagnál – véli 30 év szakmai tapasztalat után Leiner Károly. A Zöld Béka tanár úrként fogalommá vált gyógypedagógus, tanító bejelentette, felhagy a valódi integrációt megvalósító kirándulásaival. Úgy véli, a folyamatos oktatási reformok egyre csak rontottak a magyar iskolán, de míg korábban egyedi problémákat tapasztalt, most már rendszerszintű problémákat lát. Interjú.
A korai gyógypedagógiai fejlesztés-gondozás megvalósítását lehetetleníti el a köznevelési törvény, valamint a jövő évi költségvetés tervezete a Magyar Bölcsődék Egyesülete és a Bölcsődei Dolgozók Demokratikus Szakszervezete szerint. Az egyesületek úgy vélik, a jogszabályok megszüntetik a korai fejlesztést azokban a nem köznevelési intézményekben, ahol ezt eddig jogszabály lehetővé tette és ezt a tevékenységet normatíva biztosításával támogatta is.
Annak a kevés súlyosan-halmozottan fogyatékos gyereknek, akik iskolába járnak, szerencséjük, nem pedig jogaik vannak. Közel 3500 fogyatékos gyerek sorsát nehezítheti meg a Lázár János által beadott módosító a nemzeti köznevelésről szóló törvényhez.
A gyógypedagógus szakma megdöbbent a jövő évi költségvetés tervezetét látva, mivel az elvonások minden gyógypedagógiai ellátást érintenek - olvasható a több gyógypedagógiai szervezet által írt nyílt levélben.