Magyarország egyéves költségvetése: ennyi osztalékot fizet az öt legnagyobb olajcég
A rekord 100 milliárd dollár, de a 2023-as év után várhatóan még ennél is többet fizetnek majd az olajcégek.
A rekord 100 milliárd dollár, de a 2023-as év után várhatóan még ennél is többet fizetnek majd az olajcégek.
Jelenleg leginkább az Északi-tengeren épülnek ehhez tározók, ám a szállításnak komoly költségei vannak, ami tovább növelheti a versenyképességi különbséget az egyes tagállamok között.
A közel-keleti szénhidrogénipar prominens alakja Szultan al-Dzsabir, aki szegénysorból emelkedett az Egyesült Arab Emírségek olajcégének élére, és lett az idei klímacsúcs elnöke.
A szakembereket is meglepő ütemben bővülnek a globális megújulóenergia-kapacitások. Bár a részarányuk még csak 13 százalékos, a fosszilis korszak – ha lassan is, de – a végéhez közeledik. Tudósok szerint 2050-re elérhető, hogy az energiatermelés 100 százalékban zöld legyen.
Megtörik az évek óta befagyott jég: újra lehetőség nyílik nagy ipari erőművi kapacitások kiépítésének igénylésére.
Vizet prédikálnak és bort isznak a világ nagy bankjai, amelyek kiállnak a környezetvédelem mellett, de közben dollármilliárdokat költenek olyan környezetszennyező beruházásokra, mint a kőolaj és földgáz kitermelése, illetve ilyen erőművek építése.
Az Ember kutatóintézet friss felmérése után egyik szemünk sír, a másik nevet.
A világ országainak jelentős része ma is több milliárd dollárral támogatja a fosszilis energiák használatát, olyan összegekkel, amelyek sokszor az egészségügyre fordított kiadásokkal vannak egy szinten, sőt esetenként meg is haladják azt.
Egy újabb javaslattervezet már konkrét irányszámokat is tartalmaz, magyar szemmel a legnagyobb kérdés, hogy mi lesz a Mollal.
Ahhoz, hogy a civilizáció ne omoljon össze, egyelőre növelni kellene a fosszilis energiahordozók kitermelését – véli az amerikai milliárdos.
Peking az energiaválság miatt visszatérőben a szénhez, amely a leginkább a környezetszennyező energiahordozó. Olyan ez, mintha méreggel oltanánk a szomjunkat - mondja egy szakértő, aki szerint ijesztő a szénerőművek újbóli felfuttatása Kínában.
A demonstrálók tankerhajókra másztak, és az úttesthez ragasztották magukat az olajraktárak közelében.