946 millió liter/év: megépítik a világ legnagyobb gyárát, ami feje tetejére állíthatja a repülést
Texasban épülhet meg az a gyár, ami 100 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyagot állít elő. A tervek szerint 2027-ben kezdi meg a termelést.
Texasban épülhet meg az a gyár, ami 100 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyagot állít elő. A tervek szerint 2027-ben kezdi meg a termelést.
Még a jelenleginél is kisebb lábtérrel fizethetnek a repülőre ülők azért, hogy a légitársaságok kitehessék magukra a „még zöldebb” címkét. Ennek persze utasbarátabb módszerei is léteznek, csak még gyerekcipőben járnak.
Jelenleg mintegy háromezer darab V2500-as hajtómű üzemel a világ repülőgépein. Ha mindegyiket átalakítják úgy, hogy csak fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF) égessenek el, az nagy előrelépés lehet az iparág kizöldítése felé.
A fenntartható üzemanyag egyik alapvető alkotóeleme a használt étolaj.
A japán gyártó erőforrásai három év múlva debütálnak a brit márka versenyautóiban.
Fenntartható repülőgép-üzemanyagot tesztel a Mol, a Wizz Air és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A teszt keretében ezzel az üzemanyaggal feltöltve szállt fel a Wizz Air párizsi járata szerdán.
Fenntarthatóbb üzemanyaghoz jutnak majd a Wizz Air nagy-britanniai bázisai, ha elindítja termelését a Firefly nevű cég, amibe ötmillió fontot fektet a légitársaság. A vállalkozás szennyvíziszapból állítana elő repülőgép-üzemanyagot, majd várhatóan 2028-tól.
Az Emirates sikeresen tesztelt teljes egészében fenntartható üzemanyaggal működő hajtóművet. A földi tesztelést napokon belül követi a 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használó repülőgép tesztrepülése – közölte a légitársaság.
Jelentős mértékben csökkentheti a helikopterek károsanyag-kibocsátását a fenntartható üzemanyag. Az Airbus ezzel hajtott végre egy sikeres próbarepülést.
Félmillió eurós forrást biztosít a Svéd Energiaügynökség annak a kutatásnak, melynek célja, hogy faipari melléktermékekből fenntartható üzemanyagot készítsenek repülőgépeknek.