Miért van az, hogy bizonyos buszokon Budán még elsőajtós a felszállás, de Pestre érve már nem?
Megkerestük a BKK-t és kiderítettük, hogy mi ennek az oka.
Megkerestük a BKK-t és kiderítettük, hogy mi ennek az oka.
Ismertették a legfontosabb tudnivalókat.
Jegyet a sofőröktől továbbra sem lehet majd venni.
A járvány kezdete óta 690 ezer maszkot osztott ki a társaság a munkavállalók között.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint akár engedetlenségi akcióba is kezdhetnek a sofőrök.
Csak az első ajtón lehetett volna felszállni, de ezt a külföldi férfiak nem tudták. Végül a megállóban maradtak, a csomagjaik viszont a trolin.
Négy busz és négy trolivonalon vezetnek be szombattól hétvégenként elsőajtós felszállást Budapesten. Ahogy az utasok más járatokon megszokhatták, a sofőr ellenőrzi majd a felszállók jegyeit, bérleteit – közölte a BKK csütörtökön.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a BKV olyan problémák elhárításában is hajthatatlan, amelyek "közvetlenül is veszélyeztethetik az utasok életét". Az érdekképviselet több ügyben is feljelentést tett, de közleményükben csak az elsőajtós felszállási rendet kifogásolják konkrétan. A BKV visszautasítja a vádakat, és egy béralkut célzó nyomásgyakorlás eszközének tekinti a feljelentéseket.
Péntektől a budaörsi 40-es és a 240E-s buszokra is csak az első ajtón lehet majd felszállni és a sofőrök ellenőrzik majd a jegyeket, bérleteket. Akinek egyik sincs, a járművezetőtől vehet majd. Összesen 170 budapesti busz- illetve trolijáraton lesz így elsőajtós felszállás.
Aktivisták lassították a BKV-buszos forgalmat a Blaha Lujza téren azzal, hogy mindegyikük jegyet vásárolt és áfás számlát kért. A Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségével közös akcióban azt akarták bebizonyítani, hogy Budapesten nem lett rendesen kialakítva az elsőajtós felszállási rendszer. A BKK felelőtlen provokációnak tartja az akciót.
A Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ) szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) elismerte, hogy a buszvezetőknek több pénzt kell adni az elsőajtós felszállási rendszer fenntartása miatt.
Az ügyben harcoló szakszervezet üdvözli, hogy a BKK megengedő hangvételű levelet küldött az ügyben. Korábban buszsofőrök kifogásolták, hogy megfelelő képzés nélkül zúdították rájuk az elsőajtós felszállásnál a különféle jegyek és bérlettípusok ellenőrzésének pluszfeladatát. Ráadásul a BKK ellenőröket is rájuk küldött.