6-8 órás őszi áramszünetekre figyelmeztet az E.On
Nagyüzemben zajlik a hálózatfejlesztés és karbantartás, ami miatt többfelé várható többórás áramszünet ősszel. Időben értesítenek minden érintettet.
Nagyüzemben zajlik a hálózatfejlesztés és karbantartás, ami miatt többfelé várható többórás áramszünet ősszel. Időben értesítenek minden érintettet.
Ez az első ilyen nagyszabású járműhálózat-integrációs projekt.
Pletser Tamás szakértő szerint az elmúlt 15-20 év energiapolitikája olyan rendszert eredményezett, melynek köszönhetően a jó szerencsén és az időjáráson múlik, nem következik-e be az egész országra kiterjedő áramkimaradás.
A férfi végzettség nélkül végzett szabálytalan javításokat a nő otthonában, aki néhány nappal később halálos áramütést kapott.
2024-ben fog igazán beindulni a hazai villamosenergia-hálózat fejlesztése, felépül egy sor új alállomás, trafókat cserélnek le, távvezetékeket korszerűsítenek, Szolnoknál 20 megawattos energiatároló épül.
A Ciarán vihar ismét bizonyította, mennyire sérülékeny az elektromos hálózat. Ezen az sem segítene, ha föld alá vinnék az egészet, viszont új technikai megoldások sokat tehetnek azért, hogy minél rövidebbek legyenek az áramszünetek.
Hajlamosak vagyunk az elektromos mobilitásra mint egyfajta „alternatív üzemanyagmegoldásra” gondolni, pedig sokkal több annál. A legtöbb autógyártó az e-mobilitásban látja a jövőt, a fejlesztések többsége az elektromos modellekről szól, és napjainkra már egyértelműen látszik, hogy valóban megtörténik a váltás. Cikkünk szerzője szerint egyfelől összetett rendszerről van szó, másfelől egy, az eddig megszokottól eltérő gondolkodásmódról. Az energetika egyik legnagyobb mai kihívása, hogy megoldja az e-mobilitáshoz kapcsolódó feladatokat, ideértve a lokális energiatermelés megvalósítását, az autók töltéséhez szükséges villamoskapacitás biztosítását, valamint az igényeknek megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítését. Az igazi áttöréshez azonban a gazdaság és a társadalom szereplőinek attitűdváltására is szükség van. Vélemény.
Beküldte az Európai Bizottságnak az uniós helyreállítási alap energetikai fejezetére vonatkozó terveit a kormány. Azt várják, hogy ettől majd nő az energiaszuverenitás, de nem látni, hogy a terv javítását célzó civil javaslatokat érdemben megfontolták volna.
Veszélyes malware-re bukkantak a Mandiant szakemberei, a programmal akár az elektromos hálózatokat is megzavarhatják rosszindulatú felek.
A zöldítési célok eléréséért tíz éven belül fel kell futtatni az elektromos autózást, a hőszivattyúk beépítését és a megújuló erőművek integrálását. A fogyasztási és az ellátási oldal borítékolható robbanása külön-külön is megoldhatatlan kihívások elé állítaná a kontinens villamos hálózatát, együtt meg pláne: nincs rá felkészülve, hiszen nem is erre tervezték. A teljes körű modernizálásért az EU hét év alatt közel 600 milliárd eurót tolna a rendszerbe.
A saját erőből és uniós támogatásból százmilliárdos nagyságrendű összeget költ hálózatfejlesztésre az E.On, hogy megteremtse a feltételeit minél több megújuló – napelemes – csatlakozásnak.
Az elektromos hálózatok számos ponton vannak kitéve az időjárás viszontagságainak, így több a potenciális hibaforrás is.