Ez az első ilyen nagyszabású járműhálózat-integrációs projekt.
Kína egyre nagyobb hangsúlyt fektet az elektromos járművek (EV-k) és az elektromos hálózat integrációjára. A megoldás lényege, hogy nemcsak energiát vesznek fel a hálózatról a gépkocsik, hanem vissza is táplálnak, amikor arra szükség van. Ez segít stabilizálni a rendszert, különösen a csúcsidőszakokban, és csökkenti az energiafogyasztás költségeit – írja a Xinhua hírügynökség oldala.
Az ország keleti, Csiangszu tartományában most egy olyan kísérleti projektet indítottak, amelynél 1277 elektromos autót vontak be a járműhálózat- (V2G-) projektbe.
Az elektromos járműveket alacsony hálózati terhelés idején töltik, és magas hálózati terhelés esetén adnak vissza áramot. A kocsik 482 töltőponton kapcsolódhatnak a hálózathoz, és elektromos autók tulajdonosai kedvezményt kapnak a töltési díjakból, ha részt vesznek a programban. A V2G-rendszer egy átlagos napon 12 000 kilowattnyi terhelést képes felszabadítani, és adott esetben akár 17 000 kilowattórával is csökkentheti a csúcsfogyasztást, ami körülbelül 2100 háztartás egynapi ellátására elegendő.
A rendszer kulcsfontosságú eleme lehet a jövőbeni áramszolgáltatásnak. 2030-ra az elektromos autók száma Csiangszu tartományban várhatóan meghaladja a 10 millió darabot. Ha ezeknek az autóknak csak a tizede részt venne az energia-visszanyerésben, több mint 1 millió kilowattnyi terhelést lehetne felszabadítani. Ez egy 1 millió kilowattos „mobil erőmű” kapacitásának felelne meg, amely rugalmasan integrálható a hálózatba – véli a helyi áramszolgáltató.