Egymilliárd eurós forgalmat bonyolító márkacsokrot készül eladni az Unilever
A vállalat vezérigazgatója egy interjúban arról beszélt, hogy karcsúsítják az élelmiszermárka-portfóliót, de konkrét, eladósorba kerülő cégeket nem nevezett meg.
A vállalat vezérigazgatója egy interjúban arról beszélt, hogy karcsúsítják az élelmiszermárka-portfóliót, de konkrét, eladósorba kerülő cégeket nem nevezett meg.
Az üzletember szerint egy „nagyon súlyos emberi árulás, anyagi lehúzás” okozta a cég mélypontját, de már túl vannak ezen.
Az Adevinta nem biztos benne, hogy náluk van a legjobb helye a apróhirdetős oldalaknak, ezért inkább túladnak a Jófogáson és a Használtautó.hu-n.
Kylie Jenner üzleti sikerei is csak gyarapodnak.
Az egyik adótanácsadó cég összeszedte a legfontosabb tudnivalókat.
Kétszeres-háromszoros áron is eladhatnám a cégemet, de akkor az új tulajdonos elbocsátásokkal kezdené. Ehelyett öt vezető munkatársnak adom át, akikkel már régóta együtt dolgozom - nyilatkozta a nyugdíjba készülő francia kisvállalkozó, Eric Belile.
Jó hír a magyar vállalkozások számára, hogy Magyarország a régió top 3 befektetési célpontja között szerepel, a kockázati tőkebefektetések 30 százaléka hazánk cégeibe áramlott. De hogyan készülhet fel a tőkét kapott vállalkozás az exitre?
Nem tudják, nem akarják átadni a helyüket a magyar vállalkozói szektorban a nyugdíjkort elért cégvezetők.
Veszteséges a GfK, szakmai és pénzügyi befektetők is érdeklődhetnek iránta.
Miközben Magyarországon is jelen van az a vállalkozói attitűd, ahol az alapító egy jó ötletre építve sikeres vállalkozást épít, felfuttatja, eladja és már keresi a következő nyertes ötletet – mégis sokan valamilyen kudarcként tekintenek a cégeladásra. Részben ez is az oka, hogy a céges tranzakciók többsége még mindig nem nyilvános.
Noha a stratégiai befektetők folyamatosan pásztázzák a piacot, meg kell találni azt a csatornát, ahol fel tudja hívni cégére a figyelmet a több száz régiós versenytárs közül. Fel kell mérni a potenciális befektetői kört, és feltérképezni a befektető motivációit. Egy szakmai blog összegyűjtötte mi kell hozzá, hogy akár 40-70 százalékkal többet kapjon vállalkozásáért.
Sokan terveznek úgy: létrehoznak egy céget, üzletileg stabillá teszik, majd jó áron eladják egy külföldi befektetőnek – ám a gyakorlat azt mutatja, erre építeni nem érdemes. A magyar vállalkozások többsége ugyanis mint eladandó vagy eladható áru egyszerűen nem piacképes külföldön, mert a stabil működésnél sokkal több kell: márka, know-how, technológia és tulajdonostól független menedzsment. Minden, amit tudni akart a cégértékesítésről és fúzióról, praktikus tanácsok, mit kell tenni, ha külföldinek akarja eladni egy magyar cégtulajdonos a szíve csücskét.