A vállalat vezérigazgatója egy interjúban arról beszélt, hogy karcsúsítják az élelmiszermárka-portfóliót, de konkrét, eladósorba kerülő cégeket nem nevezett meg.
Számos, összesen mintegy egymilliárd eurós forgalmat bonyolító márkájától készül megválni a brit Unilever fogyasztásicikk-forgalmazó vállalat – számolt be hétfőn a holland Het Financieele Dagblad pénzügyi lap.
A lapnak adott interjúban Hein Schumacher vezérigazgató elmondta, hogy a konszern több, együttesen mintegy 1 milliárd eurós forgalmat bonyolító márkát szeretne eladni, azt azonban nem részletezte, hogy mely márkákról lenne szó.
Hozzátette, hogy a cég az élelmiszermárkák portfólióját szeretné leépíteni, és a későbbiekben elsősorban szószokra, fűszerekre, valamint az éttermek és professzionális konyhák számára készült termékekre kíván koncentrálni. „Nem kényszerértékesítést hajtunk végre. Mindig lesznek olyan márkák, amelyek nem illeszkednek tökéletesen a stratégiánkhoz, de továbbra is az Unilever részei maradnak” – mondta.
Schumacher, aki 2023 nyara óta áll a vállalat élén, átszervezéssel akarja elősegíteni az Unilever további növekedését. Bejelentette, hogy a vállalat harminc kulcsfontosságú márkára kíván összpontosítani, amelyek az eladások 70 százalékát adják. Elődje alatt a portfólió mintegy négyszáz márkára nőtt. Az Unilever korábban már bejelentette a jégkrém üzletágának eladását, amely olyan márkákat foglal magában, mint a „Langnese”, a „Magnum” és a „Ben & Jerry’s”.
(Nyitóképünk illusztráció, rajta jégkrémek készülnek az Unilever veszprémi hűtőházában.)