Ha ezt a rendszert beszerelik a kocsiba, eltűnhetnek az útról az ittas sofőrök
Egy amerikai fejlesztésnek köszönhetően az autó képes lenne eldönteni, ittas-e a sofőr, a motort pedig ennek fényében engedné elindítani.
Egy amerikai fejlesztésnek köszönhetően az autó képes lenne eldönteni, ittas-e a sofőr, a motort pedig ennek fényében engedné elindítani.
Az okos visszapillantók hallatán sokan legyintenek, holott ma már igen sokoldalú eszközök is kaphatók. Egyes modellek olyan hatékonyak, hogy a vakfoltból származó balesetek is megelőzhetők velük.
Az aBS, vagyis a blokkolásgátló rendszer tökéletes kiegészítője lehet az úgynevezett elektronikus fékerő-elosztó rendszer, ami bizonyos helyzetekben életmentő is lehet.
Számos lopás elleni technika áll rendelkezésünkre, melyekkel autónkat védhetjük. Ezek egyike a néma funkcióval is rendelkező riasztó, amely sokszor hatásosabb, mint a "kiabálós" verzió.
A blokkolásgátló több mint 40 évvel ezelőtt került először sorozatgyártású kocsiba. Nem volt könnyű szülés, de végül sikerült, és bár használatának van hátránya is, fénye évtizedek alatt sem kopott meg.
A fedélzeti kamerák elterjedésével rá kellett ébrednünk arra is, hogy sokkal több a forgalommal szemben hajtó autós, mint azt korábban feltételeztük.
Lassanként, annyira a szériafelszereltség része az esőérzékelős ablaktörő az autókban, mint mondjuk a klíma. Szintén közös bennük, hogy bár csak kényelmi extrának tűnnek, valójában fontos szerepük van a biztonságos közlekedésben.
A megfelelő látás a legfontosabb éjszakai biztonsági tényező az autózásban. Sajnos az emberi szem elég gyengén teljesít sötétben, de hőkamerák segítségével akár több száz méterre is elláthatunk éjszakai autózás közben.
A városi koccanások drága költségeitől óv meg igen hatékonyan az egyre több autóban elérhető keresztirányú forgalomfigyelő rendszer.
A tűző napon hagyott autókban pillanatok alatt 50-60 fok körülire hevülhet az utastér. Könnyen belátható, milyen gyorsan végzetes lehet ez egy kocsiban felejtett gyerek vagy kisállat számára. Van segítő technológia, de még mindig nem kötelező beszerelni.
Csupán egyetlen, kattintással megspékelt mozdulat, ami évtizedek óta rengeteg életet megment. És még mindig vannak, akik nem használják a biztonsági övet.
Ezt a funkciót bekapcsolva adott esetben olyan érzésünk lehet tolatás közben, mintha az autónk egy felülről tekintett apró Matchbox lenne.