Egy amerikai fejlesztésnek köszönhetően az autó képes lenne eldönteni, ittas-e a sofőr, a motort pedig ennek fényében engedné elindítani.
Számtalan ok miatt történhet baleset az utakon: figyelmetlen a sofőr, elfárad vezetés közben, esetleg megcsúszik az autó a nem megfelelően megválasztott vezetési stílus miatt. A legtöbb esetben azonban ugyanarra a három dologra lehet visszavezetni, miért következik be a baj: gyorshajtás, telefonhasználat és alkoholfogyasztás. Azon kívül, hogy a rendőrök a világ minden pontján igyekeznek szigorúan kiszűrni az ilyen sofőröket, ma már a technológia is segíthet abban, hogy biztonságosabbak legyenek az utak.
Az amerikai Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal néhány évvel ezelőtt mutatta be a világ első olyan autójának prototípusát, melyet egy fejlett alkohol-érzékelő eszközzel szereltek fel. A technológiától azt várják, radikálisan csökkenti majd az ittas vezetésből adódó közlekedési balesetek számát.
A DADSS-t még 2008-ban kezdték el fejleszteni, amely egy alkoholszondán, valamint egy érintésérzékelőn keresztül igyekszik megállapítani, mekkora lehet az autós véralkoholszintje. Ha bármelyik magasabb a kelleténél, az autó egyszerűen nem indul be.
Az amerikai fejlesztésű rendszert 2018 szeptemberében kezdték el tesztelni Virginia államban, hogy megnézzék, hogyan működik a rendszer a valóságban. A tesztidőszak során a flottás autókba beszerelt DADSS-sel összesen 4217 órán át közel 70 ezer kilométert tettek meg a sofőrök, miközben 22 770 lélegzés adatait elemezte ki a rendszer. Az adatok kiértékelése jelenleg is zajlik, a cél pedig az, hogy a jövőben az auógyártók is beszereljék majd a rendszert a kocsiba.
A tervek szerint az Egyesült Államokban 2021-től lesz elérhető a technológia a flottás járművek számára, 2023-tól pedig minden személyautóba beletennék a szenzorokat.