Először került a mérföldkőnek számító 100 dollár/kilowattóra alá az autóakkumulátorok ára
Kínában már közel az árparitás a hagyományos autókkal.
Kínában már közel az árparitás a hagyományos autókkal.
Ilyen hosszú élettartamú energiaforrás még nem volt: több ezer évig képes táplálni az eszközöket a világ első szén-14 gyémántakkumulátora.
Nem az első eset, hogy csillagászati áron lehetne a gyártói ajánlás szerint javítani egy idősebb elektromos autót.
Pekingben tárgyalt egy sor akkumulátor-újrahasznosító céggel a nemzetgazdasági miniszter, “megismerésük és lehetséges magyarországi befektetéseik megvizsgálása céljából”. Vagyis arról igyekezett őket meggyőzni, hogy telepítsenek üzemeket Magyarországra, “lehetőséget teremtve a használt akkumulátorok nagy mennyiségű újrahasznosítására”. Az újrahasznosítás egyébként uniós kötelezettség.
A három éve alapított texasi székhelyű akkumulátorfejlesztő Group1 bemutatta a világ első kálium-ion akkumulátorát egy 18650-es hengeres akkumulátorcella formájában. Az innováció megoldja a lítium-ion akkumulátorok számos problémáját.
Szinte hihetetlen, milyen vékony az a telep, amelyet akár könnyekkel is tölteni lehet, és kontaktlencsébe szánják.
A NASA kutatói négy évtizeddel ezelőtt dolgozták ki a nikkel-hidrogén akkumulátort, amit a Nemzetközi Űrállomás és a Hubble űrteleszkóp is használ. Egy amerikai cég állítja, megfizethető formában, földi alkalmazásra dolgozta át a technológiát.
Öröm ilyesmit hallani a jövő sportautóiról.
Elon Musk 25 ezer dolláros autót ígért, amit új akkumulátorok fejlesztése és újszerű gyártás tenne lehetővé.
Innentől kezdve tényleg csak az egyedi dizájnban mutatkozna meg, hogy melyik autó melyik márkáé.
A végsebessége pedig 600 km/h felett van.