Autó HVG 2024. szeptember. 23. 08:41

17 millió forintos ajánlat után, végül kétszázezerért javították meg egy férfi villanyautóját

Nem az első eset, hogy csillagászati áron lehetne a gyártói ajánlás szerint javítani egy idősebb elektromos autót.

Egy magyar autós 2018 óta lízingel egy 2014-es elektromos Renault Kangoot, amelyet naponta használ kisebb szállításokra vállalkozása számára. A jármű, amely eredetileg a francia posta flottájából származik, 22 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, ami 90 kilométeres hatótávot biztosít. Azonban augusztusban, amikor időszaki karbantartásra vitte a járművet a budapesti Baumgartner márkaszervizbe, egy váratlan, több mint 17 millió forintos árajánlatot kapott az akkumulátorcsere miatt, az egyébként nagyjából 3,5 milliót érő kocsinál – számolt be az esetéről a Telex.

A diagnosztika során a szerviz olyan hibát talált Dávid autóján, amelyet a gyártó előírása szerint csak az akkumulátor teljes cseréjével lehetett volna megoldani. A Baumgartner szerviz nem rendelkezett olyan műhellyel, ahol az akkucsomagot részleteiben, például cellacsoportonként lehetett volna javítani, ami jelentős kiadással járt volna. Ezért Dávidnak azt tanácsolták, hogy egy másik szervizbe, a Duna Autóhoz vigye az autót. Azonban kiderült, hogy az első generációs Renault Kangoo Z.E.-k és Fluence modellek akkumulátorát hivatalosan csak teljes csomagként lehet cserélni, ami rendkívül drága, szinte egy új Tesla Model 3 árának felel meg.

Végül Dávid szeptemberben egy független szervizhez, a solymári E-Service-hez fordult, ahol megállapították, hogy az akkumulátor működőképes, bár kapacitása 60%-ra csökkent. A hibajelzések azért jelentek meg, mert a fejlesztők a Renault akkumulátorbérleti rendszeréhez igazították a korai elektromos autókat, de ez visszaüt, amikor az akkumulátort magánkézbe kerülve már nem gazdaságos teljesen kicserélni.

A hibajelzést egy kiegészítő elektronika beépítésével oldották meg, amely a felügyeleti rendszer számára magasabb kapacitást mutat, miközben a valós kapacitás továbbra is mérhető. A javítás 203 ezer forintba került, és nem befolyásolja az autó biztonságos működését.

4,3 millióért cserélnének motort egy pár éves magyarországi villanyautóban, ami 8 milliót ér

A Volkswagen szerint az e-Golfokban csak kompletten lehet az egész hajtást cserélni, akkor is, ha csak egy motorcsapágy ment tönkre.

Nattán György, az E-Service vezetője szerint nem kell tartani attól, hogy a Kangoo vagy más korabeli elektromos autók akkumulátora hirtelen meghibásodik. Ezek az akkumulátorok fokozatosan veszítenek kapacitásukból, így a tulajdonosok eldönthetik, hogy cserélik-e a cellacsoportokat vagy az egész akkumulátort. A teljes akkumulátorcsere költsége a Kangoo esetében nagyjából 1,5 millió forint lenne, ami sokkal kedvezőbb, mint a Renault hivatalos szerviz által kért 17 millió forintos ár.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.