Sok pénzt adott a kormány a hozzá közel álló cégeknek az Eximbankon keresztül
A 4iG, a Corvinus Zrt. és a Magyar Vagon is százmilliárdokat kapott akvizíciókra, például a Vodafone vagy a Talgo felvásárlására.
A 4iG, a Corvinus Zrt. és a Magyar Vagon is százmilliárdokat kapott akvizíciókra, például a Vodafone vagy a Talgo felvásárlására.
Egy baszk acélgyártó által vezetett banki konzorcium szerzett közel 30 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo vonatgyártóban, amelyet a magyar állam, illetve a Fidesz-közeli Magyar Vagon kívánt felvásárolni. A felvásárlást a spanyol kormány nemzetbiztonsági kockázatok miatt nem engedélyezte.
A nemzetközi rendőrségi szervezet tavaly novemberben vizsgálta felül a nemzetközi körözést, a horvátoknak pedig megtiltotta, hogy az üggyel kapcsolatban használják a rendszerét – mondta el a Telexnek adott interjúban.
Új kérővel tárgyal a Talgo vagongyár, miután kikosarazta a Ganz-Mávagot, írja a Financial Times. Egyértelműen Kamala Harris mellett teszi le a garast Joseph Stiglitz közgazdász a Project Syndicate számára írt cikkében. Max Boot elemző szerint ha Donald Trumpot választják meg elnöknek, a világ visszatérhet az 1930-as évekhez. A Jahja Szinvár Hamász-vezér halála utáni helyzetet elemzi a Die Zeit. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.
A nemzetbiztonsági kockázatnak ítélt Ganz-MaVag konzorcium helyett jobban örülne a spanyol kormány a baszk iparvállalatnak.
A Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. alaptőkéjét névértéken 1,5 milliárd forinttal leszállítják, azonban mivel a kibocsátott részvények kibocsátási értéke sokszorosan meghaladja a névértéket, a kivont összeg jóval magasabbra rúghat. A spanyol Talgo vonatgyártó cég felvásárlásának meghiúsulása állhat a háttérben.
Tim Walz és J. D. Vance visszafogott volt és a politikára összpontosított az alelnökjelöltek vitáján, írja a Washington Post. A rendszer lehetséges eróziója aggasztja Hiszi Csin-ping kínai pátvezért, és a vezető uralma után valóban viharos idők jöhetnek Kínára az Economist szerint. Ritkán volt ennyire kedvező a pillanat, hogy bevigyék a döntő ütést Iránnak, állítja a Die Welt.
A kormánypárti erőfeszítéssel összerakott Magyar Vagon-csoporthoz tartozó MaVag Europe csúcsvezetője, aki egyben a Mol csúcsvezetője is, nem kívánta felfedni, hogy ő a tulajdonos Molt képviseli. Mindenesetre kikérte magának, hogy a spanyolokat zavarja az átláthatatlanság és a nyilvánvaló orosz kapcsolat.
Speciális technológiával rendelkezik a Talgo vonatgyártó, olyannal, ami nagyban megkönnyíti az eltérő nyomtávú európai és ukrán vasút közötti átjárást. Ennek komoly jelentősége van az ukrajnai újjáépítésben is. A spanyolok állítólag nem szerették volna, hogy az oroszbarát Orbán-kormány rátegye a kezét a technológiára.
Feljajdult a Tojásszövetség, összevonta a szemöldökét a Nemzetgazdasági Minisztérium, a jegybank közben segítőkészen rejtvényt fejtett Nagy Mártonnak, ha már az alapkamathoz nem nyúlt. Közben határainkon túl nagy horderejű döntések születtek: Spanyolország a moszkvai összefonódástól tartva kipenderítette a magyar államot a Talgo-bizniszből, Ukrajna pedig előbb bejelentette, hogy 2025. január elsejétől leállítja a Barátság olajvezetéket, melyen a Mol orosz olajat vásárol, majd visszatáncolt. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.
A spanyol kormány nemzetbiztonsági okokra hivatkozva – egy olyan jogszabály alapján, amilyen Magyarországon is létezik – nem engedi be a Magyar Vagont a Talgo vonatgyártóba. Az aggályok megalapozottak, a vállalatcsoport Fidesz-függése nyilvánvaló, orosz kapcsolata lehetséges, tulajdonosi hátterét magántőkealap homálya fedi.
„A döntés előjoga az államé, és a Bizottságnak nem kell előzetesen jóváhagynia Spanyolország döntését, hogy megvétózza ezt a felvásárlást” – mondta az Európai Bizottság pénzügyi stabilitásért és tőkepiaci unióért felelős szóvivője.