Káel Csaba elmondta, miért nem kapott állami pénzt a Futni mentem, és miért kapott a Demjén-film
Az NFI-t vezető Káel Csaba arról is beszélt, hogy szerinte csúsztatás, hogy 2024-ben több független játékfilm készült, mint állami támogatású.
Az NFI-t vezető Káel Csaba arról is beszélt, hogy szerinte csúsztatás, hogy 2024-ben több független játékfilm készült, mint állami támogatású.
Herendi Gábor vígjátéka az állami finanszírozási rendszeren kívül készült.
A Magyar Nemzeti Filmalap korábbi vezérigazgatója szerint Káel megtartotta az általuk felépített rendszert, de van, amit máshogy csinálna.
Csúcsot ért el tavaly a Magyarországon forgatott produkciók száma és az itt elköltött összeg is.
A Kínai Kommunista Párt propagandaosztályának részeként működő Kínai Filmügyi Igazgatóság vezetője és Káel Csaba kormánybiztos filmszakmai együttműködési megállapodást írtak alá közös filmes projektek indításának céljából.
A hiteltelen és értéktelen, ám nagyon drága alkotások vannak többségben, és van az amatőr antifilm, amely mindent visz.
Soha nem volt ennyire centralizált és kizárólagos a magyar film állami finanszírozása. Három érdekcsoport osztozik a pénzen, amiből szinte csak történelmi művek készülnek. A kurzus három legfontosabb filmje kerül mozikba ezekben a hónapokban, sikerükön múlik a projekt jövője.
Sosem volt ennyire centralizált és kizárólagos a magyar film állami finanszírozása, miközben semmi sem indokolja, hogy a források szinte száz százalékát a kormány saját kultúrpolitikája irányában terelje.
Mikor változott meg a "történelmi film" kifejezés jelentése? Mikor tértek vissza a magyar kultúrába a kurzusfilmek, és hogyan változtak meg az elmúlt években? Hogyan jelenik meg a propaganda a magyar filmben, és hogyan abban a kontextusban, ami körülveszi a filmeket? Elemzés.
A filmügyi kormánybiztos gyakran érzi úgy, hogy „vannak újságírók, akik nem szeretik, ha egy cikknek pozitív üzenete van”.
Borzasztó és nevetséges, hogy ma Magyarországon bármilyen ismerkedésnél, találkozásnál fontos szempont, ki fideszes és ki nem – állítja Reisz Gábor filmrendező, akinek a Magyarázat mindenre című filmjét a múlt héten mutatták be a velencei filmfesztiválon, ami a fesztivál Orizzonti szekciójának "Legjobb filmje" lett.
Nemhogy a rendszerváltás óta, de még több évtizede nem volt annyira tragikus és kilátástalan a magyar művészet helyzete, mint az ötödik Orbán-kormány alatt: a Fidesz mostanra már a látszatra sem próbál ügyelni. Mintha a rettenetes gazdasági helyzet megadta volna a kilövési engedélyt mindenkire, aki nem tette le a politikai hűségesküt.