#Kovács_Kázmér
Sérülhet a jogvédelem a jövőre életbe lépő új polgári perrendtartás miatt
Az ügyvédek tartanak a január 1-én hatályba lépő új polgári perrendtartástól (pp). Szerintük helyes a perelhúzással szembeni fellépés, de több indokolatlan szűkítő szabály lesz. Az ügyvédi munkadíjak drágulhatnak is.
Nincs meg a vétkes sofőr, a sértett szerencséje, hogy megsérült
Nemrég vásárolt autóját siratja egy fiatal nő, miután más hibájából balesetet szenvedett. A biztosító nem akarja a kárt megtéríteni, mivel a vétkes nincs meg. Ugyanakkor mivel a balesetben a nő megsérült, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) állja a kár rendezését – tudta meg a hvg.hu Kovács Kázmér ügyvédtől, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának a vezetőjétől. Ha nem lett volna sérülés, akkor bizony ilyen esetben a kárt is a sértettnek kellene fizetnie.
Külföldi rendszám: a bírságok kétharmadát nem tudták beszedni
A rendőrség mintegy 16 millió forintot szedett be egy tavaly tavaszi akcióban 59 autóstól, akik jogtalanul használták itthon a külföldi rendszámú járműveiket. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal tavaly és idén is közel százmillió forint bevétellel számolt ezen a jogcímen. De hogy ezt teljesült-e például 2012-ben, nem tudtuk meg, mert az adóhivatal közlése szerint ezt nem könnyű megállapítani, mivel "a bírságokat egyesével, manuálisan kell leválogatni és ez hosszú időt vesz igénybe", közölték a hvg.hu-val. Az Európai Unió Bírósága szerint egyébként a magyar szabályozás uniós jogokat sért.
És mégis a kátyú az úr – meg a spórolás
Kora tavasszal érdemes mérőszalaggal, kamerás mobillal felszerelkezve autóba ülni, ugyanis kátyúbaleset esetén a történtek megfelelő dokumentálása elengedhetetlen ahhoz, hogy az ember érvényesítse kárigényét. A Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke, Kovács Kázmér ügyvéd szerint nem feltétlenül kell rendőri intézkedést kérni, a biztosítók azonban ezt ajánlják. Az Autóklub tapasztalatai szerint a károsultak többsége az időt igénylő utánajárás miatt inkább nem kér kártérítést a közút kezelőjétől.
Ráfizethetnek az autósok a rendőrség felkészületlenségére
Mivel kevés idő maradt a rendőrségnek arra, hogy az új szabálysértési törvényből az állomány minden tagját felkészítsék, nem mindenhol engedték az egyenruhásoknak, hogy helyszíni bírságot szabjanak ki - értesült a hvg.hu. Kovács Kázmér biztosítási szakjogász szerint ha a rendőrök ezt nem tudják teljesíteni, akkor az ő hibájukból kell az autósoknak többet fizetniük.
Pénzbehajtás vagy törvénykövetés? A jövőben nem mérlegel, csak bírságol a rendőr
Már ma is túlburjánzik a rendőrség közigazgatási bírságolási gyakorlata, és ez várhatóan csak fokozódik az április 15-ével életbe lépő, a szabálysértésekről, szabálysértési eljárásokról szóló törvény korábbinál szigorúbb szankciókat lehetővé tevő módosítása után - mondta a hvg.hu-nak Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának vezetője. Az új szabályozás nem ismeri például a végszükség vagy a tévedés fogalmát sem, így a vajúdó nejét kórházba szállító, gyorshajtáson ért férj esetében sincs mérlegelés.
Egyesek szerint elhibázott a fővárosi műdugós elképzelés
Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub (MAK) jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke szerint elhibázott a mesterséges dugó ötlete; a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint megoldást a Bajcsy-Zsilinszky úti és a Rákóczi úti villamosvonalak visszaépítése jelentene, amúgy a forgalomcsökkentés ötletét jónak tartják.