Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#HVG_középiskolai_rangsor

hvg360 Nemes Nikolett

„A diákok egyre gyakorlatiasabbak, szeretik tudni, mit miért kell csinálniuk” – interjú a legjobb vidéki gimnázium igazgatójával

A közismerten erős reálvonal mellé hogyan fér be a művészeti nevelés? Mi volt a tapasztalatuk a megváltoztatott érettségivel? Nem okoz-e a gyerekeknek teljesítménykényszert, hogy élvonalba tartozó iskolába járnak? Schultz Zoltánnal, a HVG középiskolai rangsorában 10. helyen végzett veszprémi Lovassy László Gimnázium igazgatójával beszélgettünk.

hvg360 Balla István

Horváth Péter, a Nemzeti Pedagóguskar elnöke: „A felvételi nem osztályzatra megy”

Bár tagadhatatlan, hogy vannak vesztesei, de alapvetően jól szűri a gyerekeket a középiskolai felvételi rendszer – véli Horváth Péter, a Nemzeti Pedagóguskar elnöke, a győri Révai Miklós Gimnázium igazgatója. Szerinte jó lenne, ha az esetleges sikertelen felvételit nem tragédiaként élnék meg a szülők és a gyerekek, mert ma már sok lehetőség van a hagyományos iskolai pálya mellett más sikeres utat találni.

hvg360 Balla István

„A legfontosabb, hogy a szülő ismerje a gyerekét” – Szél Dávid pszichológus továbbtanulásról és középiskola-választásról

Nem könnyű az iskolaválasztás, rengeteg szempontot érdemes figyelembe venni, még azt sem lehet megmondani, milyen egy jó iskola – véli Szél Dávid pszichológus, aki azért kérésünkre felsorolt néhány megfontolandó szempontot a döntéshez. Az interjú a csütörtökön, november 30-án megjelenő HVG Középiskola 2024 kiadványában jelenik meg, most itt, a hvg360-on is olvasható.

Kult HVG

„Itt nem kell a gyerekeket kényszeríteni, hogy tanuljanak”

„Az itt tanuló gyerekek igen nagy része legalább olyan okos, vagy még okosabb, mint az őket tanító tanár” – ezzel a nem könnyű helyzettel szembesülnek a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanárai Pásztor Attila igazgató elmondása szerint.

Itthon hvg.hu

Pokorni lesújtó képet adott a magyar közoktatásról

"Magyarország a szégyenpadban ül" az oktatásban konzervált társadalmi egyenlőtlenségeket illetően – mondta a volt oktatási miniszter a HVG kiadványának. A Klik jóval túl van az optimális méretén, az államilag finanszírozott tanítási órák száma pedig szintén alatta van az ideálisnak, így a szülőknek mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, ha különórákra akarják járatni gyermekeiket.