Spanyol acélvállalat venné meg a vonatgyárat, amelyik kikosarazta a magyar érdeklődőt
A nemzetbiztonsági kockázatnak ítélt Ganz-MaVag konzorcium helyett jobban örülne a spanyol kormány a baszk iparvállalatnak.
A nemzetbiztonsági kockázatnak ítélt Ganz-MaVag konzorcium helyett jobban örülne a spanyol kormány a baszk iparvállalatnak.
Speciális technológiával rendelkezik a Talgo vonatgyártó, olyannal, ami nagyban megkönnyíti az eltérő nyomtávú európai és ukrán vasút közötti átjárást. Ennek komoly jelentősége van az ukrajnai újjáépítésben is. A spanyolok állítólag nem szerették volna, hogy az oroszbarát Orbán-kormány rátegye a kezét a technológiára.
A spanyol kabinet nemzetbiztonsági kockázatra hivatkozva elutasította a magyar Ganz-Mávag konzorcium felvásárlási ajánlatát, így kútba esett a magyar kormány által dédelgetett terv.
Második éve veszteséges a nagy egyiptomi vasútikocsi-megrendelést könyvelő Magyar Vagon-cég. A Magyar Vagonnak, illetve a Szalay-Bobrovniczky Kristóf jelenlegi hadügyminiszter által gründolt vállalatcsoporthoz kiprivatizált Dunakeszi Járműjavítónak az orosz Transzmas-csoport kiszállása után egyedül kell megbirkóznia az 1350 kocsiból álló rendeléssel. Az üzlet így már nem is tűnik olyan jó biznisznek – mindenesetre a Magyar Vagon éppen egy spanyol vonatgyártót igyekszik felvásárolni. Ezt is állami hátszéllel. Kovács Gábor cikke.
A pályáztatás nélkül, egyedi kormánydöntésekkel odaítélt munkahelyteremtési támogatások fejében tavaly alig pár cégnek kellett állást teremtenie. A kormány főleg akku- és autóipari multik bővítéseit finanszírozta, valamint Mészáros Lőrinc cégeinek energiahatékonyságát.
Az biztos, hogy a spanyol kormány nem akarja beengedni a Talgo vonatgyártóba a magyar államot és a Fidesz-közeli MaVagot. Szívesen látnák ugyanakkor a cseh Skodát, akikkel állítólag már egyeztetések is voltak. Az sem lehet véletlen, hogy a spanyol közlekedési miniszter a minap Prágában járt.
A Ganz-MaVag Europe jól be van kötve a kormányhoz és a NER ismert figuráihoz.
A honvédelmi miniszter által gründolt Magyar Vagon megszerezte a MÁV-tól a Szolnoki Járműjavítót is, az oroszok kiszállása után pedig egyedül teljesíti a teljes, egymilliárd eurós egyiptomi kocsimegrendelést. A forrást az állami Eximbank biztosítja.