Ferencvárosi cég igazgatóságában folytatja Karácsony Gergely korábbi kabinetfőnöke
Balogh Samut a kerület polgármestere kérte fel a feladatra.
Balogh Samut a kerület polgármestere kérte fel a feladatra.
Balogh Samu lapunknak azt mondta, ő maga döntött a távozás mellett.
Ki tesz ajánlatot, kinek és miről? Mi az, ami felett nem tudott megállapodni Karácsony Gergely és Lázár János, és mit kellene tető alá hozniuk a következő 7 hétben? Mire számíthat az, aki Csepelről, Békásmegyerről vagy Budakesziről jár a belvárosba? Közéleti podcastunkban Balogh Samuval, a főpolgármester kabinetfőnökével, Walter Katalin BKK-vezérigazgatóval, valamint Vitézy Dávid egykori BKK-vezér és volt közlekedési államtitkárral foglaltuk össze az elmúlt napok és hetek viharát a fővárosi és agglomerációs tömegközlekedés felett.
Felhőkarcolók helyett 8-10 ezer lakást, zöldfelületet és még egy mesterséges tavat is tartalmaznak azok a tanulmánytervek, melyeket még 2019-ben, Tarlós István idején készített Rákosrendező fejlesztésére a főváros. Ezekkel érkezik majd a kormánnyal folytatott egyeztetésekre Karácsony Gergely főpolgármester, aki azt is bejelentette: újabb budapesti lakógyűlést tartanak a Hősök tere mögé megálmodott felhőkarcolókról.
Forráshiány van, az állam pedig kész tervekre képtelen reagálni, míg más kérdésekben egyetértenek a fővárossal.
Villamosmegálló a Mechwart liget és a Margit híd között? Vitézy Dávid szerint harminc éven belül ez elképzelhetetlen. De a kerületet vezetők szerint nem ez az egyetlen módszer arra, hogy jobb hely legyen a budai autópálya. Egy évvel az önkormányzati választások előtt nagy tervekről kezdett beszélni a II. kerület egy csütörtöki beszélgetésen, ahová a BKK volt vezetője is hivatalos volt.
Kétszázmilliárd forintos fejlesztési csomagot álmodott meg Budapest vezetése a 3-as metró vonalának felszínére: új villamost, a felüljárók elbontását, bicikliutakat ígértek. A projekttel egy gond van: EU-s pénzből valósítanák meg, ráadásul abból a forrásból, amit az Unió jogállamisági problémák miatt nem hajlandó egyelőre átutalni Magyarországnak.
Így már a felszínen is átjárható minden irányban a tér.
A Lánchídtól délre eső részre nem hajthatnak majd fel a járművek. Arról még nincs döntés, hogy ez a szakasz pontosan meddig fog tartani.
A BKK szerint nem használják elegen, Vitézy szerint a társaság bevételeinek 55 százalékát adják az automaták.
Kezdődik a pesti rakpart utolsó gyalog járhatatlan szakaszának átépítése, és remélhetőleg a Blaha Lujza tér felújítása is révbe ér.
Balogh Samu szerint a mostani tervek már csak nyomokban tartalmazzák a Diákvárost.