A Skoda Yetit vitték a legkevesebb panasszal a német szervizekbe az 1-3 éves használt terepjárók és SUV-k közül.
A Skoda Yetit vitték a legkevesebb panasszal a német szervizekbe az 1-3 éves használt terepjárók és SUV-k közül. Németországban évente közzéteszik az autók műszaki állapotát bevizsgáló hatóságok tapasztalatait.
A GTÜ elnevezésű (Gesellschaft für Technische Überwachung) szervezetnél 2011-ben 5 millió személyautó műszaki felülvizsgálatát végezték el. Ennek alapján állítottuk össze a legmegbízhatóbb és a legmegbízhatatlanabb terepjárók listáját.
A GTÜ szakemberei a fék, a kormányzás, a világítás, a kipufogórendszer, a karosszéria, a motor és a futómű működéseit veszik górcső alá. Az autókat életkor alapján és kategóriánként soroljuk be. A GTÜ meghibásodási indexe azt mutatja, hogy 100 azonos típusú autó vizsgálata során hány hibát találtak a korábban említett hét vizsgálati tétel során. Az index az autók korával és a futott kilométerekkel arányosan növekszik. A GTÜ az 1-3 éves terepjáróknál 50 ezer kilométer átlagos futásteljesítménnyel számol.
Terepjárók/SUV
1-3 év
1. (-.) Skoda Yeti - 1,9 GTÜ meghibásodási index (zárójelben a tavalyi helyezés)
2. (-.) Volvo XC60 - 3,7
3. (3.) Subaru Forester – 5
4. (-.) Land Rover Freelander - 6
5. (2.) Porsche Cayenne – 6,2
6. (4.) BMW X3 – 9,1
7. (-.) Suzuki SX4 - 10,3
8. (15.) Nissan Qashqai – 11,2
9. (5.) Range Rover – 11,5
10. (-.) Mercedes GLK - 11,8
11. (7.) Toyota RAV4 – 12
12. (1.) VW Tiguan – 12,2
13. (-.) Honda CR-V - 13,1
14. (9.) Audi Q7 – 13,9
15. (11.) Jeep Grand Cherokee – 14,1
16. (5.) Nissan X-Trail – 14,2
17. (16.) VW Touareg – 15,5
18. (17.) Mercedes ML – 16,2
19. (10.) Hyundai Santa Fe – 17
20. (8.) Opel Antara/Chevrolet Captiva – 19,6
21. (20.) Suzuki Vitara – 20,5
22. (14.) Hyundai Tucson – 22,1
23. (21.) Volvo XC90 – 27,2
24. (19.) Nissan Pathfinder – 28
25. (23.) Kia Sorento – 31,3
26. (22.) Kia Sportage – 34
Következnek a 4-5 éves használt terepjárók