Idén két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában mérettetnek meg az autók.
Idén két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában mérettetnek meg az autók. A döntőben a kategórianyertesek közül az lesz az Év tesztautója 2011, amelyre a legtöbb olvasónk szavaz. Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán, amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is lehet majd szavazni. Minden kategóriára 72 órán át lehet szavazni, a döntőbe került autókra pedig tíz napon át.
A legtöbb szavazatot kapott autó lesz 2011 tesztautója. A versenyt hatodszorra hirdetjük meg. 2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot. Idén eddig a döntőbe három Opel - a Corsa, az Astra és az Ampera -, valamint a Seat Alhambra került be.
A szavazás lezárult, a döntőbe a Dacia Duster jutott.
(Az alábbiakban néhány mondatban bemutatjuk tesztautóinkat és a szerkesztő értékelését is megnézhetik. A tesztek megtekintéséhez kattintson az autók típusára. Javasoljuk a megnyitás új ablakban parancsot.) (Cikkünk a hirdetés után folytatódik.)
Az év tesztautója 2011 - szabadidő-autók
SUV/Terepjárók
Audi Q3
Harmadik dimenzió
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/9e173eae-7e1d-4226-a3cd-822049406b2b.jpg)
Új piaci szegmensben jelent meg az Audi, az Audi Q3 a kompakt kategória prémium SUV-modellje. Számos műszaki megoldását a luxus kategóriából kapta. Sajnos az árát is.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték *
Fogyasztás/teljesítmény ****
BMW X1
Búcsú a hathengeres motortól
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/fb5aa404-10c5-4131-a382-75baa4195cfb.jpg)
Bár tagadták a BMW szakemberei, az új négyhengeres turbómotor bemutatásával leáldozóban van a benzines hathengeresek kora a bajor márkánál. A 245 lovas motor nemzetközi menetpróbáján bebizonyosodott, hogy még a nehéz X1-est is parádésan hajtja, belegondolni is jó, milyen lesz majd a hármasban, az ötösben és az 1-es sorozatban.
A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem ***
Praktikum ****
Ár/érték **
Fogyasztás/teljesítmény *****
Dacia Duster
Nyugodtan románozzatok le
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/63e0d56c-68e8-4254-9859-772dcce526b6.jpg)
Többször vezettem már a románok hősét – olyan kocsi ez, amelynek mindig szívesen szorítok helyet a naptáramban, azonban ezúttal egy hosszú tesztnek vetettük alá a Dusztert (ahogy Zoltán nagyapám mondja), elvittük haza, a Kárpátok aljára, megmászattuk vele a Hargitát és megnéztük, mit tesz vele hirtelenjében 2000 vad kilométer.
A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum *****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény *****
VW Tiguan
Mintadarab
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/dd5ea524-4811-4f2e-bc7c-7a3e057d26e5.jpg)
Két utat jár a Volkswagen Tiguan, egyik a városi vagányok csillogó aszfaltja, a másik a hobbiterepjárók sáros ingoványa. Mindkettőben otthon van a Tiguan, ám nem mindegy, melyiket hová visszük. Kipróbáltuk a felfrissített Tiguant városban, országúton, de egy kicsit terepen is megjárattuk. Csak az íze végett.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény *****
BMW X5 M
Öldöklő angyal
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/cab1bf3a-fa1a-41bc-a260-b7af1f221d9d.jpg)
Nem éppen Bálint-napi ajándék, de én ezt kaptam a sorstól és a BMW-től. Vezethettem az X5 M-et: 555 lóerő teljesítmény, 680 newtonméter maximális nyomaték, 4,7 másodperces gyorsulás, 275 kilométer/órás végsebesség. Egy sportkocsi durva adatai ezek, csakhogy az X5 terepjáró…
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény *****
Toyota FCHV
Vízzel működő Toyota
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/57c4f9f8-461a-4239-9bb6-75aea7448c91.jpg)
A hidrogénes, tüzelőanyag-cellás járművek legnagyobb hátránya, hogy rövid a hatótávjuk. Nem úgy a Toyota szériagyártásra kész vízzel működő autójának, amellyel akár 690 kilométert is megtehetünk tankolás nélkül. A jövő különleges Toyotáját a Michelin Challenge Bibendum 2011 rendezvényen vezethettük.
A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték *
Fogyasztás/teljesítmény *****
Opel Equinox Hydrogen4
Hidrogénes Opel
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/915c27ce-74c9-4363-9526-7afcf0367df7.jpg)
Az Opelnél már a negyedik generációba lépett az tüzelőanyagcellás autó. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen kipróbáltuk a hangtalan kéttonnást.
A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték *
Fogyasztás/teljesítmény *****
VW Amarok
Nehézterepjáró kisautós fogyasztással
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/088e29e4-14a8-4f70-a81d-1dc06eb74ee5.jpg)
Másodszorra is tetszett a legmorcosabb Volkswagen, az Amarokot ezúttal puritán alapfelszereltséggel, platóján dobozzal és egy erdélyi túrát is belefoglaló kétezer kilométeres teszten faggattam. Az nem lepett meg, hogy nem fogott ki rajta a nehéz terep, de az igen, hogy az autópályás vadulás ellenére sem fogyasztott átlagban többet 7,7 liternél.
A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem ***
Praktikum ****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény *****
Opel Antara
Mire képes a Hegyalján?
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/fb320ed6-3411-4338-a9c7-2280006452b9.jpg)
Hogy vannak 4x4-es Opelek, azt tudtuk eddig is. De hogy ennyi? Négy 2.2 CDTI automata Antarával, két 2.0 CDTI 4x4 Insigniával és egy új 250 lovas 2 literes turbó 4x4-es Insigniával fedeztük fel Tokajt, pontosabban a mádi medencét és Tarcalt.
A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény *****
Nissan Murano
Szelíd szörnyeteg
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/2b118990-7c00-4630-b175-f682e2c559ac.jpg)
Az európai prémium szabadidőautó-piacot a dízelmotoros modellek uralják. A Nissan a Murano dízel változatával ide akar befurakodni. Bár formavilága különleges, technikája kifinomult, kényelme fejedelmi, és könnyű terepen is elboldogul, a Murano a japán, amerikai és koreai versenytársaival tud kikezdeni, a német konkurensekkel szemben csak az árversenyben győzhet. Sok piacon azonban ez lesz a döntő.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény ****
Nissan Pathfinder
A parancsnok
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/96dd8b95-cf2f-4fdd-8c6e-3650220ba8c5.jpg)
A Nissan hazánkban kapható legnagyobb terepjárója pont az, aminek látszik: egy igazi batár, ami nem ismer lehetetlent, igénytelen, de technikailag igen fejlett. Nem érezzük magunkat rosszul sem az országúton, sem az autópályán, sem az áruház parkolójában, de nem esünk kétségbe akkor sem, ha nagy hó esik, vagy netán elfogy előttünk az aszfalt. Teherautós gyökerei egyértelműek, ára borsos.
A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték ***
Fogyasztás/teljesítmény ***
Chevrolet Captiva
A terepet nem szereti, de a 200-as tempót bírja
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/9a3fa611-16de-43c4-9806-3d32625401b7.jpg)
Amennyit nyert a vámon a szépséges orrával a Captiva, annyit elveszített a réven: terepre alkalmatlan az autó, kivéve, ha hátramenetben vágunk neki. Alkotóik tudják, hogy az ilyen nagytestű SUV-ok tulajdonosai a városi dzsungel mellett főként országúton használják az autót. Erre tökéletes a Captiva, majdnem egy Q7 érzetét nyújtja, miközben legalább 5 millióval olcsóbb.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény ****
Toyota Land Cruiser
Folyón, völgyön, Gyimeseken át
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/e3acf527-713e-42ee-af71-01836565e988.jpg)
Nem számít még öregnek egy hatvanéves. Pláne, ha japán, pláne, ha Toyota, pláne, ha Land Cruiser. Kipróbáltuk a hatvanéves évfordulós modellt. Több mint 2000 kilométert tettünk meg, vezettük komoly terepen, autópályán és még folyóban is.
A szerkesztő véleménye
Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény *****
Toyota Hilux
Barátságtalan vidékek barátja
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/293a26fb-1c81-4021-8001-2c8da2bf6e7b.jpg)
A Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az izmosabb, tisztább üzemű, technikailag fejlettebb, kényelmesebb és csicsásabb Toyota Hilux. Kipróbáltuk a háromliteres motorral szerelt parádésan felextrázott változatát.
A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték *****
Fogyasztás/teljesítmény ****
Jeep Grand Cherokee
![](https://img.hvg.hu/Img/7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c/fff1a29d-7a52-4241-a64d-639db5fa598e.jpg)
(hamarosan)